خودرو قربانی اول سرقت در کشور شد!

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
خودرو قربانی اول سرقت در کشور شد!

مرکز آمار ایران اعلام کرد در سال ۱۳۹۵، ۵۸۵۹۰۶ مورد سرقت رخ داده که ۴۰ درصد این سرقت‌ها از لوازم خودرو و وسایل داخل آن و ۱۴ درصد از منازل بوده است.

براساس آخرین سالنامه آماری کشور، در سال ۱۳۹۵، ۵۸۵۹۰۶ مورد سرقت رخ داده که نسبت به پنج سال پیش، (سال ۱۳۹۱، ۵۴۵۴۷۶ مورد) ۷ درصد افزایش یافته است.

به طور کلی در سال ۱۳۹۵ بازای هر ۱۳۶ نفر جمعیت یک سرقت در ایران رخ داده است. ۴۰ درصد این سرقت‌ها از لوازم خودرو و وسایل داخل آن و ۱۴ درصد از منازل بوده است که بیشترین نوع سرقت محسوب می‌شود.

بیشترین سرقت‌ها به ترتیب در استان‌های تهران با ۳۶ درصد خراسان رضوی ۱۲ درصد، البرز ۸ درصد، خوزستان ۵.۵ درصد و اصفهان با ۵ درصد بوده است.

دراستان‌های البرز به ازای هر ۶۱ نفر، تهران هر ۶۳ نفر، خراسان رضوی هر ۹۳ نفر، سمنان هر ۹۶ نفر، قم هر ۱۰۲ نفر جمعیت، یک سرقت در سال ۱۳۹۵، رخ داده است که استان‌ها با سرقت بالا و استان‌های کردستان به ازای هر ۴۸۶ نفر، گیلان هر ۴۷۶ نفر، همدان بازای هر ۴۷۴ نفر، آذربایجان غربی بازای هر ۳۹۳ نفر و استان چهارمحال و بختیاری بازای هر ۳۵۶ نفر یک سرقت رخ داده که استان‌های با سرقت کمتر، بازای نفر جمعیت، محسوب می‌شوند.

منبع: تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "خودرو قربانی اول سرقت در کشور شد!"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
محسن
مهمان

گرونی که سر به فلک کشید دزد هم زیاد میشه اینجوری پیش بریم تا عید ملت همدیگرو میخورن