خودکفایی ۱۰۰ درصدی تولید خودرو در کمتر از یک سال

دوشنبه 10 تیر 98 ساعت 11:34
خودکفایی 100 درصدی تولید خودرو در کمتر از یک سال

رئیس اسبق هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: با بسیج خودرو سازان، وزارت صنعت و دولت می‌توان در کمتر از ۱ سال به خودکفایی ۱۰۰ در صدی در حوزه تولید خودرو دست یافت.

رضا ویسه رئیس اسبق هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: شرایط تحریم صنعت خودرو، ورادات قطعات و بالا رفتن نرخ ارز باعث شد صنعت خودرو سازی در یک دست انداز بیافتند ولی با توجه به بهره مندی نیروی انسانی توانمند و ظرفیت بالای تولیدی خودرو سازان و قطعه سازان می‌توان گفت با کمک دولت قادر خواهیم بود نیازهای وارداتی را در داخل تولید نماییم.

وی افزود : با بسیج خودرو سازان، وزارت صنعت و دولت می‌توان در کمتر از ۱ سال به خود کفایی ۱۰۰ در صدی در حوزه تولید خودرو دست یابیم.

مهندس رضا ویسه با اشاره به حساسیت جامعه روی قیمت‌های خودرو گفت: در وضعیت تحریم و افزایش نرخ ارز ما شاهد افزایش تمامی کالاها و اقلام مورد نیاز مردم بودیم اما بیشترین حساسیت‌ها را روی قیمت خودرو نشان دادیم.

وی ادامه داد: خودرو سازان در صورت زیان دهی اقدام به کاهش تولید خواهند کرد که این روند، افزایش قیمت را به همراه خواهد داشت و هر تصمیمی که سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده و یا ستاد تنظیم بازار در مورد کاهش قیمت‌های خودرو اتخاذ نمایند منجربه افزایش قیمت و ضرر مصرف کننده خواهد بود.

وی یکی از آسیب‌های وارده به صنایع خودرو سازی را حاصل سیاست‌های ارزی دولت در سالهای اخیر دانست و افزود: صنعت خودروسازی پس از دوران جنگ روند رو به رشدی را طی نمود اما پس از ثابت نگه داشتن دستوری نرخ ارز و افزایش تورم داخلی، خودرو سازان به اجبار راه واردات را در پیش گرفتند.

وی افزود: با توجه به وابستگی اقتصاد به درآمدهای نفتی با افزایش فروش نفت واردات افزایش یافته و با کاهش درآمدهای نفتی نگاه به خودکفایی و تولید داخلی افزایش می‌یابد.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar