داخلی سازی بخش زیادی از قطعات بدنه موتورسیکلت

سه شنبه 21 دی 00 ساعت 10:16
داخلی سازی بخش زیادی از قطعات بدنه موتورسیکلت
نایب رئیس سندیکای قطعه سازان موتورسیکلت گفت: امروز واردات بدنه موتورسیکلت عملا صرفه اقتصادی ندارد و به همین منظور بخش مهمی از بدنه موتورهای تولیدی در کشور، توسط قطعه سازان داخلی تولید می شود.

با اشاره به آغاز دومین نمایشگاه موتورسیکلت و دوچرخه و قطعات موتورسیکلت از فردا ( ۲۱ دی ماه ) در نمایشگاه شهر آفتاب اظهار داشت: برای اولین بار است که در نمایشگاه های موتورسیکلت و دوچرخه، ساخت و تولید حرفی برای گرفتن دارد و پیش بینی می شود با استقبال خوب قطعه سازان برگزاری این نمایشگاه گام مثبتی در جهت ارتقاء صنعت موتورسیکلت در کشور باشد.

وی تصریح کرد: قرار است در این دوره از نمایشگاه قطعه سازانی که در حوزه طراحی و تولید قطعات موتورسیکلت تلاش های خوبی را داشته و قطعات جدیدی را تولید کردند محصولاتشان را در معرض دید بازدید کنندگان قرار دهند.

محمودان با اشاره به اینکه رکن اصلی نمایشگاه امسال قطعه سازی در صنعت موتورسیکلت و دوچرخه است، تاکید کرد: این نمایشگاه که پس از وقفه دو ساله برگزار می شود از فردا ۲۱ تا ۲۴ دیماه با حضور بیش از هفت شرکت تولیدی موتورسیکلت و دوچرخه و مشارکت ۳۰ قطعه ساز در حوزه موتورسیکلت و دوچرخه کشور پذیرای حضور بازدیدکنندگان است.

نایب رئیس سندیکای قطعه سازان موتورسیکلت افزود: مهمترین تفاوت برگزاری این دوره از نمایشگاه موتورسیکلت در مقایسه با دو سال گذشته، ایجاد خودباوری در صنعت موتورسیکلت کشور و جایگزینی بخش زیادی از قطعات ایرانی با قطعات وارداتی است.

محمودان معتقد است که برای توسعه داخلی سازی و همکاری بیشتر قطعه سازان موتورسیکلت باید مکانیزمی وجود داشته باشد تا کارخانجات موتورسیکلت سازی قطعات مورد نیاز را سفارش گذاری و قطعه سازان داخلی تولید و تحویل کارخانجات دهند.

وی افزود: در حال حاض بخشی از این مکانیزم اجرایی شده است در حالی که چندان محکم و مدون نبوده است و بخش مهمی از تلاش های صورت گرفته در حوزه داخلی سازی قطعات موتورسیکلت بر اساس اجبار طبیعی و نیاز کشور در شرایط تحریمی بوده است.

این مقام صنفی در صنعت قطعه سازی موتورسیکلت در کشور با اشاره به لزوم تولید قوای محرکه موتورسیکلت برای خودکفایی در این صنعت، خاطر نشان کرد : چنانچه تاکنون انجین موتورسیکلت توسط شرکتهای بزرگی که متولی در این خصوص شدند، تولید شده بود ، امروز صنعت موتورسیکلت ایران موفق به تولید موتورسیکلت ملی شده بود.

محمودان در پایان با تاکید بر اینکه تولید انجین موتور در کشور نیازمند متولی است، گفت: متاسفانه کسانی که مجوز تولید انجین موتورسیکلت را داشتند در این سالها احساس مسئولیت نداشتند و به دلیل منفعت گرایی تلاشی برای به نتیجه رسیدن این طرح و تولید انجین نکردند.

پرشین خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar