داستان رکود بازار قطعات خودرو به کجا خواهد رسید

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
داستان رکود بازار قطعات خودرو به کجا خواهد رسید

رئیس اتحادیه لوازم یدکی، اتومبیل و ماشین آلات گفت: هم اکنون بازار لوازم یدکی مشکلی از لحاظ تأمین قطعات یدکی انواع خودروها ندارد ولی در عین حال نیازمند مشارکت همه دستگاه‌ها هستیم.

غلامرضا بخشی زاده با اشاره به رکود در بازار لوازم یدکی که از سال پیش تاکنون ادامه دارد، افزود: با وجود این که قطعات به اندازه کافی در بازار موجود است ولی به دلیل رکود، خریداری در بازار وجود ندارد و این روند از سال قبل تا الان ادامه دار بوده است.

وی ادامه داد: بحران به وجود آمده منجر به دپو بیشتر محصولات شده در حالی که هیچ گونه نگرانی از لحاظ کالا وجود ندارد و بازار قادر به تأمین همه نیازها خواهد بود.

رئیس اتحادیه لوازم یدکی، اتومبیل و ماشین آلات همینطور از موفقیت چند واردکننده قطعات برای اخذ ارز ۴۲۰۰ تومانی خبر داد و تاکید کرد: در صورت ادامه این روند، با وجود قطعات وارد شده به ایران، هیچ نگرانی در خصوص تأمین قطعات وجود ندارد.

بخشی زاده با اشاره به واردات انواع قطعات بدون ارائه خدمات پس از فروش در سال‌های قبل تاکید کرد: این قطعات بعد از یک تا دو سال استفاده دچار استهلاک شدند و در این وضعیت ارائه خدمات پس از فروش بیش از همیشه مورد تصریح قرار گرفته ولی به علت نبود این خدمات، چالش‌های بسیاری را به وجود آورده است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون تنوع واردات خودرو به ایران زیاد است و این وضعیت در حالی است که در هیچ بازه زمانی برای شمار محدودی از خودروهای وارداتی، امکان بازگشایی دفتر خدمات پس از فروش قطعات آن‌ها وجود نداشته است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar