در رابطه با آب سوز کردن خودروها تاییدیه‌ای وجود ندارد

سه شنبه 19 آذر 98 ساعت 15:31
در رابطه با آب سوز کردن خودروها تاییدیه‌ای وجود ندارد

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به سهم ایران در بازار حلال، گفت: سهم ایران به طور واضح زیاد نیست به دلیل اینکه همه تولیدات ایران تابع ضوابط شرع مقدس اسلام است بنابراین ذاتاً حلال است.

‌نیره پیروزبخت در حاشیه هشتمین مراسم هفته پژوهش که در سازمان استاندارد ایران برگزار شد، در مورد اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین، اظهار کرد: سازمان استاندارد ایران پس از گرانی بنزین در دو حوزه جلوگیری از کاهش کیفیت سوخت و کنترل نازل‌های سوخت بیشتر از قبل در جایگاه‌ها اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: بخش نامه‌ای به همه استان‌ها صادر شده است که نازل‌های سوخت در اولین فرصت بررسی شود، با هر نازلی که کم فروشی کند یا تخلفی داشته باشد برخورد قانونی انجام می‌گیرد و اجازه ادامه کار به آنها داده نمی‌شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در بخش دیگری در مورد آبسوز کردن خودرو‌ها، گفت: در این رابطه تأییدیه‌ای وجود ندارد.

وی ادامه داد: اگر این موضوع به طور کار پژوهشی و اقدامی جدید بود بررسی می‌شد چون که این موضوع در دنیا هم اتفاق نیفتاده است.

پیروزبخت با ذکر اینکه اگر در مورد آبسوز کردن خودرو‌ها اقدامی پژوهشی انجام شده بود، باید تأییدیه‌های لازم را از استاندارد دریافت می‌کردند ولی هیچ چیزی در میان نبوده و بنده هم در تعجب هستم که چگونه به سازمان رسید.

وی با اشاره به سهم ایران در بازار حلال، گفت: سهم ایران به صورت واضح زیاد نیست به دلیل اینکه همه تولیدات ایران تابع ضوابط شرع مقدس اسلام است بنابراین ذاتاً حلال است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: ۴۲ گواهی مشترک در این مورد با وزارت جهاد کشاورزی داریم و کشورهایی مانند روسیه، ارمنستان و غیره خواستار صدور گواهی و برگرفتن سهم از بازار حلال شده‌اند.

وی عنوان کرد: علی رغم اینکه گواهی صدور از سهم بازار حلال از دنیا را نداریم اما کالا‌های زیادی که صادر می‌کنیم در ذات حلال هستند.

پیروزبخت همچنین به موضوع ذرت‌های مسموم اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور دستور داده است که این ذرت‌ها منهدم و یا ارجاع داده شود.

وی گفت: چند شرکت دانش بنیان پیشنهاد دادند که از این ذرت‌ها به گونه‌ای سالم استفاده خواهند کرد اما قرار نیست که آنها بار دیگر مورد استفاده قرار گیرد و وارد بازار شوند.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar