دلیل جذابیت خرید خودروهای چینی در ایران چیست؟

چهارشنبه 4 اردیبهشت 98 ساعت 11:45
دلیل جذابیت خرید خودروهای چینی در ایران چیست؟

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ایران می‌گوید: به خاطر عدم عرضه خودروهای خارجی تقاضا برای خرید خودروهای چینی در بازار افزایش یافته و پیش بینی می‌شود تا آخر تابستان قیمت خودروهای چینی تا ۳۰ درصد گران شود.

با آنکه انتظار می‌رفت هزینه واردات خودروهای چینی در سال ۹۸ افزایش یابد و بالعکس آن تقاضا کاهش یابد ولی بررسی بازار خودروهای چینی نشان می‌دهد تقاضا در بازار خودروهای چینی به شدت اوج گرفته است.

در مقابل هم قیمت خودروهای چینی به خاطر بالا رفتن میزان تقاضا به شدت گران شده است. در روزی که بازار کالاها روند هیجانی ندارند، مشخص نیست در بازار خودرو چینی چه اتفاقی افتاده است، امروز قیمت خودروهایی مانند ام وی‌ام ۳۱۵، لیفان ۸۲۰، تیگو ۵، دانگ فنگ H30 کراس و جک S5 اتوماتیک به ترتیب ۴٫۹، ۶٫۵، ۴٫۹، ۲٫۶ و ۲٫۵ گران شده است. حال این سؤال مطرح است که آینده خودروهای چینی در بازار ایران چه خواهد شد؟ آیا در ماه‌های آتی قیمت خودروهای چینی گران‌تر می‌شود؟

چرا خرید خودروهای چینی جذاب شده است

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ایران در جواب به این سؤال که چرا قیمت خودروهای چینی گران شده است؟ گفت: وقتی در حوزه خودرو استراتژی تعریف نشود، صاحبان سرمایه در این بازار خود استراتژی تعریف می‌کنند. در حقیقت چنانچه به تقاضای بازار خودرو پاسخی داده نشود و کمبود عرضه حاصل شود قطعاً هر اتفاقی در بازار خودرو رخ خواهد داد.

مهدی دادفر افزود: تقاضا برای خرید خودروهای چینی به خاطر شکل و شمایل ظاهری و واردات آسان قطعات این نوع خودروها افزایش یافته و فعالان این حوزه به هر طریقی تولید این نوع خودروها را در کشور زنده نگه داشته‌اند و اکنون برای خودروهای مونتاژی خود به خاطر استقبال زیاد مردم قیمت تعیین می‌کنند.

او اظهار کرد: در این وضعیت که واردات خودروهای خارجی متوقف شده تقاضا برای خرید خودروهای چینی از طرف مردم به شدت وجود دارد. پس کسانی که تقاضا را پاسخگو باشند با هر قیمتی می‌توانند خودروها را به بازار عرضه کنند.

دادفر در جواب به این سؤال که آیا افزایش دوباره خودروهای چینی در بازار وجود دارد یا خیر؟ گفت: چنانچه همین رویه وجود داشته باشد و به تقاضاهای موجود در بازار پاسخی داده نشود، قیمت خودروهای چینی تا پایان تابستان ۳۰ درصد گران‌تر خواهد شد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "دلیل جذابیت خرید خودروهای چینی در ایران چیست؟"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
majid
مهمان

والا سکه این چینینا مبارزه به تولید داخلی………اره بابا