دنای تولید کارخانه آذربایجان روانه اوکراین می‌شود

بروزرسانی در: سه شنبه 23 بهمن 97 ساعت 12:03
دنای تولید کارخانه آذربایجان روانه اوکراین می‌شود

شرکت صنعتی ایران خودرو با اخذ استانداردهای لازم برای حضور در بازارهای رقابتی درگام نخست، خودروی دنا تولیدی مشترک کارخانه ایران و جمهوری آذربایجان درنفت چاله را به بازار اواکراین صادر می‌کند.

سابینا نوبری، مدیر منطقه اروپا، آسیا، آمریکا و CIS ضمن ذکر مطلب فوق اظهار کرد: این شرکت صنعتی با اخذ گواهینامه‌های جدید و استانداردهای لازم برای حضور در بازار رقابتی، فعالیت خود را با صادارت خودرو به طور سی.بی.یو با امضای قراردادهای جدید از سایت آذربایجان از سر خواهد گرفت.

وی افزود: در فاز نخست شمار محدودی دنا و دنا پلاس وارد بازار اوکراین می‌شود و پس از نیاز سنجی بازار و استقبال مردم از این محصولات، سایت آذربایجان آمادگی دارد که انواع محصولات موردنیاز بازار را تولید و راهی بازار اوکراین کند.

نوبری با اشاره به این موضوع که بازار اوکراین در سال‌های گذشته رشد خیلی خوبی را تجربه کرده است، گفت: در سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ ایران خودرو با فروش بیش از ۱۲ هزار دستگاه خودروی سمند در این بازار، حضور فعالی داشت.

مدیر منطقه منطقه اروپا، آسیا، آمریکا و CIS با اشاره به بازار بلاروس اظهار داشت: فروش خودروبه طور اس کی دی به بازار بلاروس از برنامه‌های بعدی کارخانه مشترک ایران خودرو آذربایجان است وبه همین منظور رایزنی‌ها برای صادارت محصولات مشترک این کارخانه انجام خواهد شد. چون بازار بلاروس تنها بازار مقرون به صرفه برای ورود به بازار روسیه است.

لازم به ذکر است اوکراین به خاطر نزدیکی به اروپا می‌تواند نقش برجسته‌ای برای جمهوری اسلامی به این قاره سبز داشته و یا به نوعی می‌تواند دروازه ورود کالاهای ایرانی به اروپا باشد.

ایکوپرس

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar