اجرای مستمر طرح «جناغی» در بزرگراه‌ های پایتخت

دوشنبه 10 مرداد 01 ساعت 15:33
اجرای مستمر طرح «جناغی» در بزرگراه‌ های پایتخت

سرهنگ علی همه‌خانی از برخورد پلیس با عدم رعایت حق تقدم در خروجی یا همان جناغی بزرگراه‌ها و معابر خبرداد و گفت: متاسفانه برخی از رانندگان با عدم رعایت حق تقدم عبور در خروجی‌ها و جناغی معابر و به خصوص بزرگراه‌ها اقدام به تضییع حقوق دیگر رانندگان و نیز اخلال در جریان ترافیک می‌کنند.

گرچه تعداد این افراد زیاد نیست، اما حتی چند مورد انگشت شمار نیز می‌تواند موجب اخلال در جریان ترافیک شود، از این رو ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی با این تخلف برخورد کرده و البته اجازه تردد بدون رعایت مقررات و حق تقدم را نیز به این خودروهای متخلف نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه نباید برخی تصور کنند که چنین اقدامی زرنگ بازی است، گفت: رانندگانی که مرتکب چنین تخلفی شده و به جای آن‌ که در لاین مربوط به خود برای خروج از معابر و بزرگراه‌ها حرکت کنند از لاین‌های مجاور وارد مسیر می‌شود، علاوه بر اینکه در روند ترافیک اخلال ایجاد می‌کنند، احتمال وقوع تصادفات را نیز افزایش می‌دهند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه طرح پلیس در خروجی بزرگراه‌ها و معابر یا همان جناغی‌ها به اجرا درآمده است، گفت: ماموران با حضور فیزیکی و نیز با استفاده از دوربین‌ها نسبت به اعمال قانون و جریمه متخلفان اقدام خواهند کرد. 

همه خانی گفت: رانندگان باید بداننند که طرح جناغی در بزرگراه‌های پایتخت در حال اجراست و تیم‌های پلیس راهور در این محدوده‌ها ضمن اعمال قانون متخلفان از ورود ناگهانی و بدون نوبت خودروها و زرنگ بازی برخی رانندگان جلوگیری خواهند کرد. خواسته پلیس از معدود رانندگان متخلف نیز این است که به این موارد توجه کنند.

پیش از این سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور - جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ - از نصب دوربین‌هایی جدید برای برخورد با این تخلف خبر داده و گفته بود: در این خصوص هماهنگی‌هایی با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران انجام شد و بر این اساس از چند روز آینده تعدادی دوربین در سر جناغی بزرگراه‌ها نصب می‌شود.

وی درباره اینکه این دوربین‌ها در کدام مناطق نصب خواهد شد نیز گفته بود: این موضوع را بررسی کردیم و قرار شد تا در فاز نخست این دوربین‌ها در جاهایی که هم در صبح و هم در ساعات بعدازظهر تردد بالایی دارند و حجم ترافیک در آن‌ها بالاست، نصب شوند. این مناطق شناسایی شده است و طی چند روز آینده دوربین‌ها در آن نصب خواهند شد. 

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه اقدام برخی از رانندگان در جناغی بزرگراه‌ها به طور آشکار تضییع حقوق رانندگان منضبط و قانونمند است، گفت:‌ متاسفانه برخی تصور می‌کنند که چنین رفتاری نوعی زرنگی است و بدون آنکه در لاین مربوطه تردد کنند، در نزدیکی خروجی به‌اصطلاح راه را می‌بُرند و از لاین سوم و چهارم وارد خروجی می‌شوند. این اقدام هم خلاف قانون و هم بسیار خطرناک است.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar