چهارمین استان پرتصادف کشور خوزستان است

چهارشنبه 22 دی 00 ساعت 10:43
چهارمین استان پرتصادف کشور خوزستان است

سردار سیدتیمور حسینی سه شنبه در هفتمین نشست کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی خوزستان در محل استانداری با محور بررسی تصادف زنجیره ای ۵۰ دستگاه خودرو در مسیر بهبهان به اهواز اظهار داشت: استان خوزستان با ۱۷ هزار کیلومتر راه کمتر از سه درصد راه های کشور را دارد اما با ۵۱۰ نفر کشته در مدت ۹ ماه بیش از ۴.۵ درصد تلفات تصادف جاده ای کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه بالغ بر ۱۴۱ میلیون تردد در جاده های استان خوزستان ثبت شده که ۲.۳ درصد از ترددهای کشور را شامل می شود.

به گفته جانشین رئیس پلیس راهور ناجا، استان خوزستان به نسبت راه ها و تردد شاهد حوادث رانندگی بیشتری است.

حسینی با تاکید بر اینکه نیروی انسانی به تنهایی قادر به کنترل و مدیریت ترافیک نیست گفت: در حال حاضر ۳۳ سامانه ثبت تخلف در جاده ها خوزستان فعال است و تعداد ۴۰ دوربین دیگر هم در انتظار کد سامانه ثبت تخلف هستند که بعد از بررسی اولیه وارد مدار خواهند شد.

وی یادآورشد: خوزستان نیاز به ۵۵۰ دوربین سامانه ثبت تخلف است تا فرآیند هوشمندسازی جاده های این استان تکمیل گردد.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا در بخش دیگری از این نشست به ارتباط مستقیم رفتار کاربران ترافیکی در شهرها نسبت به رانندگی در خارج از شهرها اشاره کرد و گفت:در این زمینه باید شرایط لازم برای انجام نظارت و کنترل های دقیق راهنمایی و رانندگی در شهرها فراهم شود.

حسینی با اشاره به ماده ۱۰۸ قانون برنامه توسعه ششم مبنی بر تکلیف شهرداری های کلانشهرها به منظور تامین امکانات و الزامات مورد نیاز پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: از بین ۱۰ کلانشهر کشور، شهرداری اهواز هنوز برای این تکلیف قانونی خود اقدام جدی انجام نداده است.

تصادف زنجیره ای ۵۰ دستگاه خودروی سواری در ساعت ۷:۵۰ دقیقه روز دوشنبه ۲۰ دی ماه امسال در جاده بهبهان به اهواز پنج کشته و ۴۱ نفر مصدوم بر جا گذاشت.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar