دستور کار پلیس راهور تهران، برخورد با تخلفات حادثه‌ ساز

دوشنبه 16 اسفند 00 ساعت 17:28
دستور کار پلیس راهور تهران، برخورد با تخلفات حادثه‌ ساز

به نقل از پلیس راهور تهران بزرگ، سردار محمدحسین حمیدی روز دوشنبه افزود: در طرح برخورد با تخلفات حادثه ساز با کامیون‌ها و وسائط نقلیه سنگین که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی‌کنند برخورد جدی می‌شود زیرا این تخلفات بیشتر شب هنگام می‌افتد.

وی ادامه داد: همکاران بنده با آشکارسازی پلاک سوم کامیون‌ها و برچسب‌هایی که بر روی آنها نصب شده، کنترل اسناد و مدارک، کنترل وزن و اضافه تناژ، استفاده از توقیفات ساعتی و توقیفات طولانی مدت توانستند انضباط خوبی را در حوزه ماشین‌های سنگین در سطح شهر تهران حاکم کنند. 

حمیدی با بیان اینکه بحث میکسرها نیز در طرح برخورد با تخلفات در دستور کار پلیس است، اظهار داشت: این خودروها آسیب‌های بسیاری داشتند و در سالهای گذشته حوادث بسیاری را از آنها دیده‌ایم ولی با ساماندهی میکسرها در چند وقت اخیر می بینید که حداقل مشکلات را داشته اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: به میکسرها مجوزهایی نیز داده شد که بتوانند خدمات خود را در سطح شهر ادامه دهند؛ ماحصل این اقدامات افزایش رضایت مندی و انضباط بیشتر آنها شد.

وی با بیان اینکه این طرح در طول شبانه روز اجرایی شد، افزود: مشخصا در شب با تقویت و گسترشی که در تیم‌ها ایجاد کردیم وضعیت انضباطی منظم‌تری نسبت به ادوار گذشته داشتیم. 

مهمترین طرح پلیس در سال جاری طرح انضباط بخشی تردد  موتورسواران بود

حمیدی ادامه اضافه کرد: مشخص‌ترین طرحی که پلیس راهور اجرا کرد طرح موتوریار بود، مرحله دوم آن که همان طرح انضباط بخشی به تردد موتورسواران در پایتخت است با شدت و قوت بیشتری در حال اجرا است. 

وی اظهار داشت: تنها در سال جاری  پلیس راهور ۱۳۰ هزار نفر از موتورسیکلت سواران را در قالب طرح موتوریار در خیابان آموزش داد.

حمیدی افزود: در مجموع امسال و سال گذشته ۱۸۰ هزار نفر را آموزش دادیم و این ۱۸۰ هزار نفر باید طبق روش‌های گذشته به پارکینگ منتقل می‌شدند اما با همراهی خوب ترافیکی که با عوامل پلیس راهور داشتند از این کار خودداری شد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: نتیجه این طرح انضباط بخشی بیشتر موتور سواران در معابر شهر تهران ی بود که باعث کاهش حوادث شد.

بیش از سه هزار و ۹۵۰ تخلف سرعت از ابتدای سال جاری تا کنون در شهر تهران ثبت شد

حمیدی گفت: تشکیل قرارگاه سرعت یکی دیگر از اقدامات مهم و شاخص پلیس راهور تهران بزرگ بود که ما در سال جاری آن را به جد در معاونت عملیات این پلیس پیگیری شد. 

وی ادامه داد: پلیس راهور این طرح را با استفاده از سامانه‌هایی که در اختیار داشت انجام داد و با خودروهایی که واقعا تخلفات سرعتی بالایی داشتند برخورد کرد. 

رییس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: رانندگانی که تخلف سرعت غیر مجاز داشتند را با ارسال پیامک احضار و با حضور در ستاد پلیس آموزش‌های لازم به آنها داده شد که در ادامه از آنها تخلفات تکراری مشاهده نشد. 

وی اظهار داشت: این کاهش تخلفات از سوی رانندگان نشان دهنده این است که پلیس راهور جامعه هدف را با استفاده از سامانه‌ها خوب مدیریت کرده اما همچنان شاهد برخی تخلفات از سوی رانندگانی که مقررات را رعایت نمی‌کنند و جان خود و دیگران را به خطر می اندازند هستیم. 

رییس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: پلیس راهور با استفاده از قرارگاه سرعت به جای حضور فیزیکی در سطح معابر با نظارت سیستمی  و ۲۴ ساعته، دقیق و آنلاین اجازه تخلف را به افرادی که ناقذ قوانین و مقررات هستند نمی‌دهد.

ایجاد خط ویژه موتورسیکلت – اصلاحات هندسی در سطح شهر تهران

حمیدی گفت: تهران بیش از هشت و نیم میلیون خودرو و موتورسیکل و بیش از ۱۳ میلیون جمعیت ثابت و شناور دارد ولی با این وجود از انضباط ترافیکی خوبی برخوردار است. 

رییس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: برای اولین بار مسیر تردد موتورسیکلت در تونل امیر کبیر احداث شد که سال‌های سال قتلگاه موتورسیکلت سواران بود.

حمیدی افزود: ترافیک باوجود افزایش خودروها وضعیت مناسب‌تری نسبت به ادوار گذشته دارد و ماحصل اقداماتی که در حوزه اصلاحات هندسی صورت گرفته شهروندان در چند روز آینده به خصوص پنجشنبه و جمعه آخر سال خواهند دید. 

وی اظهار داشت: رویکرد پلیس و شهرداری تهران این است که با استفاده از اصلاح زیرساخت‌ها وضعیت موجود را بهبود بخشند زیرا وضعیت شبکه معابر، تقاطع، زیرگذر و رمپ‌های ورودی و خروجی کامل نیستند و باید اصلاحات جدی صورت گیرد و بزرگراهی مانند بسیج مشکلاتی دارند که باید اصلاحات آن صورت گیرد. 

حمیدی خاطرنشان کرد: توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش ترافیک بسیار اثر گذار است و کاهش تردد خودروهای تک سرنشین، کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک را می‌تواند در بر داشته و این مهم در دستور کار مسئولان کلان شهر تهران است تا شهر را به سمت انسان محوری سوق می‌دهد.

آرزوی ما گرفتن جشن بدون تصادف و بدون کشته در تهران است

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: نتیجه انضباط و ایمنی تردد است و نتیجه ایمنی در شهر تهران کاهش ۶ درصدی تصادفات منجر به فوت است که برای چهارمین سال متوالی محقق

شد. 

وی اضافه کرد: این در حالی  است که در بیشتر نقاط کشور چنین وضعیتی نیست؛ این آمار نشان دهنده آن است که با توجه به افزایش ترددها، توسعه شهرها، افزایش جمعیت و خودروها باید تصادفات افزایش پیدا می‌کرد اما می بینیم با اجرای  برخی طرح ها روند خوبی را شاهد بودیم  اما کافی نیست. 

حمیدی افزود: طبق اعلام پزشکی قانونی استان تهران در سال ۱۳۹۹، ۵۲۰ نفر و در سال جاری ۴۹۰ نفر در شهر تهران جان خود را از دست دادند و  تصادفات جرحی ۱۲ درصد و خسارتی ۱۸ درصد افزایش داشته است که این حوادث عمدتا در حوزه بزرگراهی روی می‌دهد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: ۱۹۴ معادل ۴۰ درصد عابرین پیاده، ۲۱۳ نفر  معادل ۴۴ درصد راکبین موتورسیکلت و ۸۲ نفر معادل ۱۷ درصد خودرو بود و سهم عابر نسبت به دوره مشابه خود کاهش داشته است که عمدتا به تامین روشنایی، جداسازی پیاده‌روها و جاهایی که عابرین از آنها عبور می‌کنند روی داده است.

وی افزود: سهم موتورسیکلت نیز ۲ درصد کاهش را نسبت به دوره مشابه سال گذشته نشان می‌دهد که تردد موتورسیکلت به دلایل مختلف‌ افزایش دارد اما سهم موتورسیکلت منجر به

فوت با توجه به اقداماتی که در حوزه اطلاع رسانی و آموزش صورت گرفته و اجرای طرح موتوریار و انضباط بخشی اثر گذار بوده است.

عصرخودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar