صدور ۳ میلیون برگ جریمه برای خودروهای فاقد معاینه فنی

شنبه 20 آبان 02 ساعت 10:31
صدور 3 میلیون برگ جریمه برای خودروهای فاقد معاینه فنی

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ از صدور سه میلیون برگ جریمه برای خودروهای فاقد معاینه فنی در پایتخت خبر داد.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران برزگ، سرهنگ محمد رازقی روز شنبه در خصوص خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی گفت: میزان اعمال قانون خودروهای فاقد معاینه فنی نسبت به سال گذشته هشت درصد رشد داشت.

وی اظهار کرد: همچنین از زمانی که طرح ابطال معاینه فنی خودروهای دارای نقص فنی و دودزا توسط پلیس راهور تهران بزرگ شروع شده، معاینه فنی حدود پنج هزار وسیله نقلیه نیز ابطال شده است.

به گفته سرهنگ رازقی، معاینه فنی این خودروها بدلیل مشکل دودزا بودن و یا نقص در سیستم‌های خودرویی آنها باطل شده که این طرح در سال گذشته نبوده و از امسال شروع شده که این پنج هزار خودرو شاید سال قبل با همین وضعیت و دارا بودن معاینه فنی در سطح معابر تردد داشته و با همین حالت دودزا بودن تردد می‌کردند که امسال دیگر اینگونه نیست و معاینه فنی آنها ابطال شده است.

وی تاکید کرد: وضعیت ۱۷۶ دستگاه از این خودروها به گونه‌ای بود که مجبور شدیم از تردد آنها جلوگیری کرده و آنها را به پارکینگ منتقل کنیم.

به گفته وی، این آمار در سال گذشته ۸۶ دستگاه بوده که امسال طرح را تشدید کردیم.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: تمامی اقدامات پلیس راهور تهران بزرگ در راستای بهتر شدن وضعیت هوا و کاهش آلودگی هوای شهر تهران و جلوگیری از تردد وسایل نقلیه دودزا که سهم بیشتری در آلودگی هوای شهر دارند بوده است.

وی اضافه کرد: برای حل معضل آلودگی شهر تهران می‌بایست قانون هوای پاک اجرا شود که دستگاه‌های مختلف در این زمینه وظایفی بر عهده دارند که باید در حوزه فعالیتی خود اقداماتی داشته باشند.

سرهنگ رازقی یادآور شد: شاید پلیس راهور تهران بزرگ از جمله دستگاه‌های موفقی بوده باشد که در کاهش آلودگی و بهتر شدن این وضعیت تلاش‌های بسیار و اقدامات موثری را در پایتخت داشته است.

عصرخودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar