مهمترین علت تصادف در جاده‌ های پایتخت، خواب‌ آلودگی است

دوشنبه 30 آبان 01 ساعت 09:58
مهمترین علت تصادف در جاده‌ های پایتخت، خواب‌ آلودگی است

رئیس پلیس راه تهران بزرگ گفت: تردد وسایط ممنوعه مانند عابر پیاده و موتورسیکلت در آزادراه ها، خستگی و خواب‌آلودگی مهمترین علت تصادفت های جاده ای محدوده تهران بزرگ است.

سرهنگ نورالله خادم در حاشیه مانور روز بدون حادثه شهرستان ری افزود: در تهران بزرگ بیشتر محورها کمتر از ۳۰ کیلومتر طول دارند و بر اساس نظرات کارشناسی پلیس راه، بیشتر تصادف ها در همین ۳۰ کیلومتر باقی مانده تا شهرها رخ می دهد.

وی یادآور شد: از سوی دیگر اغلب راه های ارتباطی محدوده تهران بزرگ آزاد راه هستند و تردد وسایط ممنوعه در این مسیرها، حادثه ساز می شود.

خادم اظهار داشت: پلیس راه در استان تهران در سه محدوده تهران بزرگ، ویژه غرب و ویژه شرق استان فعالیت می کند.

رئیس پلیس راه تهران بزرگ گفت: در این محدوده با نصب پلیس مجازی و با همکاری راهداری به خصوص در شب، موفق به صفر رساندن تصادفات فوتی طی سه ماه گذشته شده ایم.

این مسئول خاطرنشان کرد: با وجود تردد روزانه ۲۴۰ هزار خودرو در آزادراه تهران- کرج، طی سه ماه گذشته ۲۱ میلیون تردد ثبت شد اما هیچ تصادف فوتی به ثبت نرسید.

خادم به آغاز اجرای طرح زمستانه در این محدوده پلیس راه اشاره کرد و ادامه داد: پلیس راه تهران بزرگ در چهار نقطه برف گیر در قالب طرح زمستانی خدمت رسانی خواهد کرد و این چهار نقطه شامل گردنه نعلبندان در آزاد راه تهران- قم، جاده قدیم تهران- قم کیلومتر ۶۵، کیلومتر ۲۸ آزادراه تهران- شمال قبل از تونل ۱۶ و میدان قوچک لواسان می شود.

رئیس پلیس راه تهران بزرگ افزود: اقدامات لازم برای آغاز اجرای طرح زمستانی انجام شده که به محض اعلام از طرف راهور فراجا، تا نزدیک عید در قالب همین طرح خدمت رسانی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه پلیس راه تهران بزرگ سه سال قبل تشکیل شده است، اعلام کرد: در زمینه نقاط حادثه خیز ۱۹ نقطه برایمان تعریف کرده بودند و ما روی این نقاط بحث داشتیم و بسیاری از آنها رفع شده و اکنون تعداد آنها به هفت مورد رسیده است.

این مانور که همراه با رژه خودرویی بود، با حضور نیروهای راهداری، پلیس راه، دژبانی ارتش، هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی و شهرداری منطقه ۱۹ و شهر آفتاب برگزار شد.

ایرنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar