فوت ۹۹۹ نفر در تصادفات نوروزی امسال

سه شنبه 24 اسفند 00 ساعت 11:25
فوت ۹۹۹ نفر در تصادفات نوروزی امسال

سردار سید کمال هادیانفر روز سه شنبه در رزمایش نوروزی پلیس راهور با بیان اینکه بدنبال مدیریت ترافیک، تسهیل و ایمنی در ترددها و خدمت‌رسانی به مردم هستیم، افزود: در سال ۹۹، یک هزار و ۶۰۰ نفر در سوانح رانندگی کمتر کشته شده و ۶۱ هزار نفر نیز کاهش مجروح داشتیم.

وی تاکید کرد: بر اساس آمارهای ارائه شده توسط سازمان پزشکی قانونی تقریباً شاخص‌های WHO را نیز در سال ۹۹ اثربخش کردیم و از ۲۳ کشته در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت به ۱۸.۱ نفر رسیدیم درحالی که میانگین آمار جهانی، ۱۸.۳ نفر است.

سردار هادیان فر با بیان اینکه در سالجاری، شرایط کمی متفاوت‌تر شد گفت: قدری به خاطر شرایط جابجایی دولت و تحویل دولت دوازدهم به سیزدهم، متاسفانه در حوزه تصادفات، کمی افزایشی بودیم.

تشکیل جلسه شورای عالی ایمنی حمل و نقل پس از هشت سال

وی با اشاره به تشکیل نخستین جلسه شواری عالی ایمنی حمل و نقل کشور بعد از هشت سال با حضور ربیس جمهور تاکید کرد: توجه دولت هم در برنامه هفتم توسعه، هم برنامه سال آتی و هم نوروز ۱۴۰۱ به حوزه ایمنی و امنیت معطوف شده است.

رییس پلیس راهور خاطرنشان کرد: توجه دولتمردان و مسئولان حوزه ایمنی و امنیت می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات را کاهش دهد.

وی با اشاره به بهره‌گیری از ۷۰ هزار نیروی دستگاه‌های خدمت‌رسان در ایام نوروز ۱۴۰۱، نیز گفت: در ایام نوروز از ۲۶ هزار خودروی سبک، هفت هزار خودروی سنگین و ۶۷ دستگاه بالگرد استفاده خواهد شد.

به گفته سردار  هادیانفر پلیس معقتد است ۹۰ درصد رانندگان قانونمدار و پایبند اجرای قانون هستند اما خط قرمز پلیس برای آن ۱۰ درصد راننده قانون‌گریز است که در جاده‌ها و این ایام نیز به دنبال تخلف هستند.

وی تاکید کرد: قطعاً پلیس با پدیده سرعت، سبقت غیرمجاز، عبور از شانه خاکی، تخلفات حادثه‌ ساز و عدم استفاده از کمربند ایمنی برخورد جدی و بدون اغماض خواهد کرد.

رزمایش مانور قدرت همدلی دستگاه های اجرایی کشور در دانشگاه انتظامی امین در غرب تهران در حال برگزاری است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar