پشت نویسی خودرو ممنوع است

چهارشنبه 13 شهریور 98 ساعت 14:04
پشت نویسی خودرو ممنوع است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان گفت: بر اساس ماده ۲۰۷ قانون راهنمایی و رانندگی، نصب هرگونه علائم و نقوش پشت خودرو مشمول جریمه می‌شود.

سرهنگ علی‌اصغر شیرمحمدی با اشاره به پشت‌نویسی خودروها با شروع ماه محرم، اظهار کرد: بر اساس ماده ۲۰۷ قانون راهنمایی و رانندگی نصب هرگونه علائم و نقوش تبلیغاتی، نوشته و عکس روی شیشه پشت و کناره و اطراف خودرو برخلاف مقررات بوده و خودرو شامل جرائم رانندگی می‌شود.

این مسئول ادامه داد: علاوه ‌بر آنچه که عنوان شد، در قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی آمده است که نصب هرگونه استیکر و یا برچسب که شعاع دید راننده را کم کند، ممنوع بوده و نیز اگر برچسب باعث حواس ‌پرتی رانندگان عبوری شود، مشمول جریمه می‌شود.

وی افزود: متاسفانه با فرا رسیدن ماه محرم شاهد افزایش پشت‌نویسی خودروها و اشعار مناسبتی ماه محرم هستیم و پلیس راهنمایی و رانندگی در این رابطه طبق هر سال برخورد قانونی انجام می‌دهد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان گل‌مالی خودروها را هم برخلاف مقررات دانست و یادآور شد: رانندگانی که خودروهای خود را گل‌مالی کنند و یا با پشت‌نویسی و چسباندن استیکر در خیابان‌ها رفت و آمد کنند، متخلف شناخته شده و طبق قانون ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar