راهکارهایی برای پیشگیری از سرقت خودرو

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
راهکارهایی برای پیشگیری از سرقت خودرو

این روزها ۵۰ درصد سرقت‌ها مربوط به لوازم خودرو است. آنگونه که سردار لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ می‌گوید بیش از ۹۰ درصد از خودروهای سرقتی در تهران هم به دست پلیس کشف می‌شود ولی سرقت خودرو می‌تواند حادثه تلخی برا مالک آن تلقی شود و لذا ضرورت دارد تا با بکار بستن راهکارهایی میزان ریسک سرقت خودر را به حداقل برسانیم.

سردار لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ که با یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد راه کارهایی در خصوص جلوگیری از سرقت خودرو بیان کرد.

وی گفت: مالکان خودروها تا آن جایی که برایشان مقدور است خودروی خود را درون پارکینگ‌ها نگهداری کنند و اگر هم خواستند تا خودرو را در حاشیه خیابان پارک کنند حتماً توجه داشته باشند که از وسایل و لوازمی که سرقت را به تأخیر می‌اندازد استفاده کنند.

به گفته وی استفاده از دزدگیر، قفل پدال و فرمان، پارک کردن خودرو در مراکزی که در دید دوربین قرار دارد همچنین اطمینان از قفل بودن "در خودرو " در زمان ترک آن در جلوگیری از وقوع سرقت خودرو مؤثر است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه با اشاره به رایزنی پلیس با خودرو سازان برای نصب جی پی اس بر روی خودروهای تولیدی یادآوری کرد: یکی از مواردی که برای جلوگیری از وقوع سرقت و همچنین کشف خودرو در حال دنبال کردن آن هستیم نصب جی پی اس بر روی خودروها است که با این اقدام شاهد انقلابی در حوزه خودروهای سرقتی خواهیم بود.

وی اظهار امیدواری کرد تا این اقدام در آینده نزدیک در کشور انجام شود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar