راهکارهای زنده نگه داشتن واردکنندگان خودرو

شنبه 3 فروردین 98 ساعت 14:57
راهکارهای زنده نگه داشتن واردکنندگان خودرو

واردکنندگان خودرو در سال ۹۷ شاهد ممنوعیت واردات بودند که تأثیر زیادی بر فعالیت آن‌ها گذاشت و مشکلات زیادی ایجاد کرد و درپی آن نیروی انسانی شرکت‌ها هم به پایین‌ترین میزان خود رسید که در صورت بررسی تبعات منفی این عمل، در کنار عدم تأمین قطعات سی کی دی به واسطه ممنوعیت واردات شاهد کاهش تولید و بیشترین مشکلات برای شرکت‌های واردکننده بودیم.

علی فتوحی مدیریت بازاریابی شبکه و CRM شرکت ماموت خودرو با ذکر این مطلب گفت: در کنار این روند باید توقف ثبت سفارش و ممنوعیت انتقال ارز را تابعی از ممنوعیت کلی واردات خودرو دانست. حال با توجه به پیش آمدن چنین وضعیتی، شرکت‌های واردکننده برای گذر از این بحران پیشنهاد می‌دهند، در حوزه‌هایی که وابسته به واردات نیست و می‌توانند کسب و کار خود را با فعالیت‌های داخلی زنده نگاه دارند، وارد شوند.

به گفته او از جمله این موضوعات وارد شدن واردکنندگان به حوزه خدمات پس از فروش و همچنین فعالیت و تجارت بر روی خودروهای کار کرده است.

فتوحی ادامه داد بدون تردید شرکت‌ها و برندهایی که شمار UIA بیشتری دارند می‌توانند در بازار موفق ترعمل کنند و با فعالیت در زمینه امکاناتی نظیر خدمات پس از فروش قوی در حوزه فنی و بدنه خودرو، تجارت قوی داشته باشند در این بین واحدهایی که شمار کمتری خواهند داشت، با کار دشوارتری برای زنده ماندن در وضعیت بحرانی رو به رو خواهند بود.

مدیر بازاریابی شبکه و CRM شرکت ماموت خودرو در ادامه تصریح کرد: با توجه به مشکلات و موانع پیش آمده در سال جاری پیشنهاد می‌شود دولت در سال آینده راهکاری را نه به طور دائمی بلکه به طور موقتی در مورد خودروهای دپو شده در گمرک تعریف کند و یا اگر امکان ترخیص آن‌ها با ثبت سفارش جدید وجود دارد، نسبت به اجرای آن اقدام کند البته این وضعیت می‌تواند با محدودیت‌هایی تنها برای شرکت‌هایی که نماینده رسمی از طرف شرکت مادر هستند، اجرایی شود و شرکت‌های وابسته به شرکت سوم که شمار محدودی خودرو وارد می‌کنند، از این امتیازات معاف باشند.

او افزود: در این وضعیت شرکت‌ها می‌تواند نسبت به زنده نگه داشتن خود و همچنین حفظ نیروهای وابسته اقدام کنند. از طرف دیگر لازم است به ترخیص خودروهای دپو شده در گمرکات سرعت بخشیده شود چون روند فعلی نه تنها موجب ضعف شرکت وهمچنین نیروی انسانی می‌شود بلکه خسارت جبران ناپذیری را به شرکت‌ها وارد می‌کند چون که خودروهای دپو شده در وضعیت مساعدی نگه داری نمی‌شود و این عمل موجب آسیب به بدنه و بحث فنی و دو برابر شدن خسارت به واردکنندگان و همچنین افزایش خواب سرمایه آن‌ها می‌شود.

عصر خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar