روان سازی امور قطعه سازان لازمه رونق تولید است

یکشنبه 19 خرداد 98 ساعت 16:47
روان سازی امور قطعه سازان لازمه رونق تولید است

عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه‌سازی گفت: سیاست‌گذاری در صنعت قطعه و روان‌سازی امور در کنار تأمین نقدینگی می‌تواند منجر به رونق تولید شود.

احمدرضا رعنایی با اشاره به ۲ مشکل تأمین نقدینگی باهدف تأمین مواد اولیه و هزینه‌های جاری قطعه سازان و همچنین اصلاح قراردادهای صنعت قطعه اظهار کرد: با توجه به افت تیراژ و افزایش قیمت تمام شده نیاز به اصلاح و تعدیل قراردادها بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسد و در این وضعیت لازمه رونق تولید در صنعت قطعه تحقق و پیگیری این دو مورد است.

وی با تأکید بر این‌که قطعه سازان در سال اخیر تمام دارایی خود را صرف تأمین مواد کردند و در حال حاضر توانی ندارند، تصریح کرد: اگر قرار به فعال شدن صنعت خودرو و به دنبال آن صنعت قطعه است، باید به فکر تأمین نقدینگی باشند و درعین‌حال هم قیمت‌ها تعدیل و به‌ روز شود و به قیمت تمام شده قطعه ساز برسد این در حالی است که سیاست‌گذاری این حوزه هم دچار مشکل بوده و تصمیمات اخذ شده برای بهبود این صنعت هم به ‌کندی پیش می‌رود.

رعنایی افزود: برای نمونه اصلاح قراردادهای صنعت قطعه باوجود گفت و گوهای زیادی که انجام شد و همچنان در حال پیگیری آن هستیم باوجود به تصویب رسیدن، به خاطر عدم موافقت با افزایش قیمت تمام شده خودرو، به تعویق افتاد. درحالی‌که لازم است هرچه زودتر کار به‌ صورت اصولی انجام و فرمول و اهداف آن هم شفاف‌ سازی شود.

رئیس انجمن قطعه سازان خودرو استان مرکزی یادآور می‌شود: در کنار این موضوعات باید بحث واردات مواد اولیه که تولید آن در داخل انجام نمی‌شود و همچنین واردات کالای واسطه‌ای که دارای بروکراسی و وضعیت پیچیده‌ای است با همکاری وزارت صنعت و بانک مرکزی تسهیل شود .

به گفته وی، با انجام این اقدامات و سیاست‌گذاری‌هایی که حال این صنعت را بهبود ببخشد می‌توان امیدوار به بازگشت توان ۱۰۰ درصدی قطعه سازان باشیم.

عصر خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar