رونمایی از کانسپت خاص روف Rodeo + تصاویر

چهارشنبه 21 اسفند 98 ساعت 17:59
رونمایی از کانسپت خاص روف Rodeo + تصاویر

شرکت خودروسازی روف، یک استارتاپ کوچک آلمانی است که تخصص آن در زمینه طراحی و ساخت خودروهای اسپرت متفاوت می‌باشد، از یک مدل کانسپت جدید رونمایی کرده که در طراحی‌اش از فرهنگ وسترن کابوی و جامعه خودرویی بورلی هیلز در کالیفرنیا الهام گرفته شده است. کانسپت روف Rodeo ظاهری شبیه به پورشه ۹۱۱ دارد و به برخی تجهیزات آفرود و ماجراجویی مجهز شده است.

کانسپت روف Rodeo شاید از نظر ظاهری شبیه به یک خودروی رالی پورشه باشد، ولی زیر اتاق اوضاع بسیار پیچیده‌تر از این حرف‌هاست. در طراحی و ساخت این خودرو از همان شاسی مونوکوک فیبر کربنی پروژه قبلی روف به نام CTR Anniversary و SCR استفاده شده است و در واقع، این یک خودروی پورشه واقعی نیست و فقط ظاهری شبیه به آن دارد. این خودرو را می‌توان با یک موتور شش سیلندر خطی تنفس طبیعی یا توربو سفارش داد. به جز این مورد، شرکت روف هیچ اشاره‌ای به مشخصات پرفورمنس خودرو نکرده است.

رونمایی از کانسپت خاص روف Rodeo + تصاویر

استونیا روف، مدیر بازاریابی شرکت روف در مورد این کانسپت جدید گفته:

«در طراحی این مدل کانسپت جدید ما از دوستان و مشتریان خود، مانند فیلیپ ساروفیم، رالف لورن و بروس میر، مؤسس Rodeo Drive الهام گرفته‌ایم. هدف ما این بوده که عشق و علاقه غرب وحشی به خودروهای اسپرت را در کانسپت رودئو به خوبی نشان بدهیم، چیزی که برای شخص من یادآور خاطرات کودکی در اوکلاهوما است.»

برای آماده کردن کانسپت Rodeo برای آفرود، شرکت روف ابتدا ارتفاع سیستم تعلیق را بالا برده و برخی تنظیمات خاص روی آن اعمال کرده است. آن‌ها همچنین یک سیستم دو دیفرانسیل و تایرهای بزرگ آل ترین روی خودرو نصب کرده‌اند. بدنه دو رنگ به لطف استفاده از فلاپ های روی اتاق به دست آمده و یک گارد ویژه در جلوی خودرو وظیفه محافظت از دماغه آن را بر عهده دارد. روی کاپوت خودرو شاهد نصب چهار چراغ آفرود هستیم و به لطف باربند موجود روی سقف، ظرفیت بار آن افزایش یافته است. با کمک گرفتن از یک بیل نصب شده روی در عقب می‌توانید در صورت گیر کردن داخل گل و لای خود را نجات بدهید. روی بخش‌هایی از بدنه چرم Saddle را هم می‌توانید در قالب مواردی مانند کاور چراغ‌ها بیابید.

رونمایی از کانسپت خاص روف Rodeo + تصاویر

داخل کابین، اولین چیزی که به ذهن می‌رسد سبک زندگی گاوبازهای تگزاس است. تقریباً تمامی سطوح کابین، از صندلی‌ها، پنل های در و داشبورد گرفته تا فرمان روکشی از جنس همان چرم استفاده شده روی بدنه دارند. هر چیزی که داخل کابین کانسپت روف Rodeo چرمی نیست یا فیبر کربن است یا فلزی!

جالب است بدانید علت طراحی این مدل کانسپت آشنایی آلوی رفو جونیور و استونیا روف در شهر اوکلاهوماست. استونیا ظاهراً نخستین بار آلوی را با فرهنگ غرب وحشی آشنا کرده و وی را می‌توان ایده پرداز اصلی کانسپت Rodeo به حساب آورد.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar