رونمایی کاوازاکی نینجا H2 HySE

دوشنبه 27 آذر 02 ساعت 12:17
رونمایی کاوازاکی نینجا H2 HySE

کاوازاکی از اولین موتورسیکلت هیدروژنی خود با نام نینجا H2 HySE رونمایی کرد.

این پروژه از چندی پیش اعلام شده و خود کاوازاکی سال قبل رندرهای نسخه پیش‌تولیدی نینجا H2 HySE را منتشر کرده بود. سرانجام شاهد رونمایی رسمی از این محصول جذاب هستیم هرچند آن‌گونه که مشخص است موتورسیکلت هیدروژنی کاوازاکی همچنان شکل و شمایل یک پروتوتایپ را به خود می‌گیرد. همان‌طور که رندرهای منتشر شده در سال ۲۰۲۲ نیز نشان می‌دادند، موتورسیکلت کاوازاکی نینجا H2 HySE بر پایه مدل اسپرت تورر نینجا H2 SX شکل گرفته اما قوای محرکه کاملاً متفاوتی را پذیرا شده است. نه تنها در هر سمت موتورسیکلت محفظه نگه‌دارنده هیدروژن وجود دارد بلکه ابعاد کلی آن نیز بزرگ به نظر می‌رسد. در واقع ویژگی خاصی در ظاهر نینجا H2 HySE وجود ندارد که آن را خیلی چابک نشان دهد.

باید اذعان کرد چابکی موتورسیکلت هیدروژنی کاوازاکی هدف اصلی نیست چراکه تولید آن به منظور کسب تجربه درباره قوای محرکه هیدروژنی و کارایی آن خواهد بود. به همین خاطر موفقیت آن فقط زمانی که وارد خط تولید شده و در دسترس عموم قرار گیرد قضاوت خواهد شد. البته راه نسبتاً طولانی تا تولید انبوه این محصول وجود دارد اما به نظر می‌رسد نینجا H2 HySE قابل راندن باشد چراکه در ویدئوی منتشر شده نیز توانایی حرکت دارد.

از آنجایی که موتورسیکلت یاد شده در مراحل اولیه توسعه قرار دارد بنابراین اطلاعات چندانی از مشخصات فنی همچون قدرت و مهم‌تر از آن مصرف سوخت و شعاع حرکتی منتشر نشده است. محصول جدید کاوازاکی اولین موتورسیکلت بین برندهای مطرح ژاپنی یعنی هوندا، یاماها، سوزوکی و کاوازاکی است که از قوای محرکه هیدروژنی استفاده می‌کند. کاوازاکی و یاماها همچنین با تویوتا روی پروژه‌ای هیدروژنی کار کرده‌اند. این خودرو همان تویوتا کرولا هیدروژنی است که در مسابقات ۲۴ ساعته استقامتی فوجی حضور داشت.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar