گک آیون S پلاس

بروزرسانی در: شنبه 18 فروردین 03 ساعت 16:59
گک آیون S پلاس

بررسی گک آیون S پلاس

کمپانی گک آیون با نام انگلیسی GAC Aion نام زیربرندی از کمپانی GAC است که ۶ سال پیش در سال ۲۰۱۷ تاسیس شد و به تولید خودروهای الکتریکی میپردازد. یکی از محصولات این کمپانی آیون S نام دارد که در سال ۲۰۱۹ معرفی و عرضه شد و دو سال بعد در سال ۲۰۲۱ نسخه فیس‌لیفت آن با تغییراتی در ظاهر و فنی با نام آیون S پلاس به بازار آمد.

حال اخبار رسیده مبنی بر آن است که شرکت آرین موتور قصد دارد نسخه پلاس این خودرو را به ناوگان تاکسیرانی کشور عرضه کند که خبر بسیار خوبی می‌باشد چرا که بعد از سالها شاهد خودروهای برقی در ناوگان تاکسیرانی کشور خواهیم بود.

آیون S پلاس

آیون S پلاس در بخش نمای ظاهری بسیار مدرن و جذاب طراحی شده است و  تفاوتهایی جزئی با نسخه قبلی خود دارد و با ۳ باتری مختلف عرضه شده است که بزرگترین آن حدود ۷۰ کیلووات ساعت است اما نسخه وارداتی به ایران احتمالا از باتری ۵۸.۸ کیلووات ساعتی بهره مند است. آیون S پلاس از ضریب آیرودینامیکی بسیار جذابی بهره مند است و این عدد نزدیک به تسلا S می باشد و حدود ۰.۲۱ است.

گک آیون S پلاس

از جمله مهمترین امکانات رفاهی و ایمنی این خودروی الکتریکی میتوان به ۴ ایربگ جانبی و جلو، کنترل فشار باد تایرها (TPMS) ، ترمز کمکی، اتوپارک، کیلس استارتر، سقف پانوراما ، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل تطبیقی، شارژ وایرلس و کنترل حرکت در سربالایی اشاره کرد.

داخل گک آیون S پلاس

آیون S پلاس از یک پیشرانه الکتریکی با توان ۲۰۴ اسب بخار و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور بهره مند است. باطری ۵۸.۸ کیلووات ساعتی این خودرو با شارژ شهری حدود ۱۰ ساعت و باشارژرهای سریع در کمتر از یک ساعت شارژ میشود و با هر بار شارژ پیمایشی بیش از ۵۰۰ کیلومتر دارد که عدد مناسبی می‌باشد. شتاب صفر تا صد این خودرو نیز کمتر از ۸ ثانیه اعلام شده است که برای یک تاکسی شهری عدد خیره کننده ای در ایران است!

گک آیون S پلاس

قیمت گک آیون S پلاس از حدود ۲۱ هزار دلار در نسخه‌های پایه شروع میشود و در نسخه های فول قیمتی در حدود ۳۲ هزار دلار دارد. این کمپانی اخیرا یک نسخه جدید هم در سال ۲۰۲۳ با تیپ مکس رونمایی کرده است که طراحی به مراتب جذاب‌تری نسبت به S پلاس دارد و از نظر فنی نیز حدود ۴۰ اسب بخار قدرتمندتر است و ۲۴۲ اسب بخار قدرت تولید میکند.

گک آیون S مکس

طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب ۴۸۱۰ میلیمتر، ۱۸۸۰ میلیمتر و ۱۵۱۵ میلیمتر است و فاصله محوری آن نیز حدود ۲.۷۵ متر است که همین فاصله محوری مناسب باعث شده است فضای کابین بسیار مناسبی برای سرنشینان داشته باشد.

مشخصات فنی گک آیون S پلاس

نام لاتین خودرو Gac Aion S plus
کلاس بدنه سدان
سگمنت جهانی C
کشور سازنده چین
سال طراحی 2021
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده آرین موتور
نوع موتور برقی
محل قرارگیری موتور جلو
قدرت 204 اسب بخار در دور بر دقيقه
گشتاور 350 نيوتن متر در دور بر دقيقه
شتاب 0-100 8 ثانيه
نوع سوخت برقی
نوع فرمان برقی
طول 4810 میلیمتر
عرض 1880 میلیمتر
ارتفاع 1515 میلیمتر
فاصله محوری 2750 میلیمتر
سنسورهای پیش فعال کنترل فشار باد تایرها
سیستمهای کمکی راننده اتوپارک-دوربین ۳۶۰ درجه-کروز کنترل تطبیقی-کنترل حرکت در سربالایی
سیستم شیشه ها برقی
سیستهای سقف پانوراما
سایر موارد شارژ وایرلس
کیسه های هوا 4 عدد
سیستم های امنیتی و حفاظتی کیلس استارتر
ترمزهای جلو: دیسکی
ترمزهای عقب دیسکی
سیستم فرمان و هدایت پذیری برقی
سیستم های ترمز و پایداری ترمز کمکی

عکس گک آیون S پلاس

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar