دانگ فنگ گلوری ۵۰۰

بروزرسانی در: چهارشنبه 23 اسفند 02 ساعت 16:46
دانگ فنگ گلوری 500

بررسی دانگ فنگ گلوری ۵۰۰

آرین موتور که این روزها با نسخه بنزینی لاماری حسابی میتازد چندی پیش نسخه هایبرید لاماری را معرفی و فروش آن را نیز آغاز کرد و هم اکنون نیز قصد واردات کراس اووری کوچک از چین به نام دانگ فنگ ۵۰۰ را دارد که با نامهای مختلفی نظیر گلوری ۵۰۰، فنگون ۵۰۰، فنگون F3 و ... نیز شناخته میشود.فروش دانگ فنگ گلوری ۵۰۰ در بازار چین و برخی بازارها از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است و در نسخه های بنزینی، هایبرید و الکتریکی نیز موجود است. نسخه‌ای که آرین موتور قصد واردات آن به کشور را دارد نسخه بنزینی می‌باشد.

دانگ فنگ گلوری 500

فنگون ۵۰۰ جزو کراس اوورهای اقتصادی به شمار میرود و در نسخه‌های فول اتوماتیک بنزینی قیمتی در حدود ۱۲ هزار دلار دارد اما علی‌رغم اقتصادی بودن، چهره آن قابل قبول است و از نظر طراحی تقریبا عامه پسند طراحی شده است. در بخش نمای جلویی یک جلوپنجره نسبتا بزرگ پلاستیکی مشکی رنگ را میبینیم که قسمت پایینی آن توسط نوار کرومی احاطه شده است و این نوار کرومی تا زیر چراغها نیز رفته است و به طور کلی نمای جلویی گلوری ۵۰۰ قابل قبول ارزیابی میشود.

دانگ فنگ گلوری 500

به سراغ نمای جانبی که میرویم کوچک بودن رینگ و لاستیک کمی تو ذوق میزند و بهتر بود که امکان این فراهم بود که از رینگ و لاستیک بزرگتری در آن استفاده میشد. سایز تایر دانگ‌فنگ گلوری ۵۰۰ بسته به تیپ انتخابی دارای فاق ۶۵ از پهنای ۲۰۵ با رینگ ۱۶ و فاق ۶۰ از پهنای ۲۱۵ با رینگ ۱۷ می‌باشد که به نظر میرسد تایر با رینگ ۱۶ اینچ بر روی این خودرو سواری بسیار نرمی ارائه دهد البته که تایر با فاق بلند و پهنای کم نیز تاثیر منفی بر روی هندلینگ خودرو میگذارد.

نکته جالب طراحی نمای جانبی، خطوطی است که از پایین درب جلو آغاز شده است و به صورت منحنی وار تا چراغ عقب خودرو کشیده شده است که جلوه جالبی به نمای جانبی خودرو داده است.

دانگ فنگ گلوری 500

در بخش نمای عقبی همه چیز محافظه کارانه طراحی شده است ، چراغها چندان بزرگ نیستند و شاهد یک اسپویلر هستیم و خبری هم از خروجی های اگزوز نیست و به طور کلی شاید کمترین امتیاز را بتوان به طراحی عقب گلوری ۵۰۰ داد!

دانگ فنگ گلوری 500

وقتی به کابین گلوری ۵۰۰ وارد میشویم اتمسفر نسبتا اسپرتی را نظاره گر هستیم، فرمان خوش دست و به صورت D کات است، دریچه های تهویه به صورت دایره‌ای شکل هستند و به طور کلی ظاهر داخلی گلوری ۵۰۰ نسبت به قیمت مناسب ارزیابی میشود و و از مهم‌ترین امکانات این خودرو میتوان به موارد زیر اشاره کرد : 

  • ۲ ایربگ
  • ترمز پارک برقی
  •  کروز کنترل
  • فرمان دی‌کات
  • کیلس استارتر
  • سنسور پارک عقب
  • سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری
  • سیستم کمکی شروع به حرکت در سربالایی
  • سنسور نور و باران
  • آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرم‌کن

در بخش فنی دانگ فنگ گلوری ۵۰۰  از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۷ نیوتن متر گشتاور بهره‌مند است که این نیرو را از طریق یک گیربکس CVT به چرخهای جلو منتقل می‌کند. حجم باک این خودرو ۵۰ لیتر است و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز حدود ۵.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است که بسیار مناسب ارزیابی میشود.

دانگ فنگ گلوری 500

طول، عرض و ارتفاع فنگون ۵۰۰ به ترتیب ۴۳۸۵ میلیمتر، ۱۸۵۰ میلیمتر، ۱۶۴۵ میلیمتر است و فاصله محوری آن نیز ۲.۶۵ متر است که همین فاصله محوری نه چندان زیاد فضای خوبی را در اختیار سرنشینان چه در جلو و چه در ردیف عقب قرار می‌دهد. برای اینکه درک بهتری از ابعاد گلوری ۵۰۰ داشته باشید میتوانید توسان ۲۰۱۴ را تصور کنید که البته توسان ۱.۵ سانتی‌متر طول و۱ سانتی متر ارتفاع بیشتری دارد.

 

مشخصات فنی دانگ فنگ گلوری ۵۰۰

نام لاتین خودرو Dongfeng Glory 500
کلاس بدنه کراس اوور
سگمنت جهانی J
کشور سازنده چین
سال طراحی 2019
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده آرین موتور
حجم موتور 1498 سی سی
نوع موتور تنفس طبیعی
محل قرارگیری موتور جلو
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس اتوماتیک CVT
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 116 اسب بخار در 6000 دور بر دقيقه
گشتاور 147 نيوتن متر در 3600-4000 دور بر دقيقه
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی تزریق غیرمستقیم
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب تورشن بیم
نوع فرمان برقی
طول 4385 میلیمتر
عرض 1850 میلیمتر
ارتفاع 1645 میلیمتر
فاصله محوری 2655 میلیمتر
وزن 1410 کیلوگرم
فاصله زیر خودرو تا زمین 191 میلیمتر
حجم صندوق 318 ليتر
رینگ و لاستیک جلو 205/65R16
رینگ و لاستیک عقب 205/65R16
مصرف سوخت ترکیبی 5.5 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 50 لیتر
استاندارد آلایندگی يورو 5
سیستم تهویه مطبوع دستی
غربیلک فرمان دی‌کات
سنسورهای پیش فعال سنسور نور و باران
سیستمهای کمکی راننده ترمز پارک برقی-کروز کنترل-سنسور پارک عقب-سیستم کمکی شروع به حرکت در سربالایی
سیستم آینه ها آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرم‌کن
سیستم شیشه ها برقی
کیسه های هوا 2 عدد
سیستم های امنیتی و حفاظتی کیلس استارتر
ترمزهای جلو: دیسکی خنک شونده
ترمزهای عقب دیسکی
سیستم های ترمز و پایداری سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری

عکس دانگ فنگ گلوری ۵۰۰

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar