زیان انباشته خودروسازان با رشد تولید جبران می‌شود

سه شنبه 31 اردیبهشت 98 ساعت 12:57
زیان انباشته خودروسازان با رشد تولید جبران می‌شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، افزایش تعداد تولید خودرو (تیراژ) را بهترین راهکار برای جبران زیان انباشته گروه‌های خودروساز در وضعیت فعلی برشمرد.

زد فور کار: «سیدجواد حسینی‌کیا» امروز (سه شنبه) افزود: در سال «رونق تولید»، بانک‌ها و دولت باید به خودروسازان در تأمین ارز کمک کنند و از طرف دیگر، وام‌های ارزان‌قیمت به خودروسازان اختصاص دهند.

وی با اشاره به تحریم‌ها و نوسانات ارزی، خواستار آن شد تا سود وام‌ها دست کم تا یک سال از خودروسازان اخذ نشود تا زیان انباشته این شرکت‌ها کاهش یابد.

حسینی کیا یادآوری کرد: باید حمایت ویژه دو ساله از صنعت خودرو انجام شود تا این صنعت بتواند به جایگاه اصلی خود دست یابد و سپس فضایی ایجاد کرد تا خودروسازان بتوانند وارد رقابت جهانی شده و به تولید محصولات ارزان‌قیمت و رقابت‌پذیر بپردازند.

وی تاکید کرد: افزایش سهم بخش خصوصی و مدیریت نیروی انسانی با محوریت استفاده از منابع انسانی کارآمد و متخصص، زمینه رشد بهره‌وری بیشتر در صنعت خودروسازی را فراهم خواهد کرد.

نماینده مردم سنقر و کلیایی به بازدید اخیر خود از گروه سایپا اشاره کرد و گفت: این گروه قادر است تا ظرفیت تولید خود را افزایش داده و تنوع بیشتری در سبد محصولات ایجاد کند.

بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت حاکی از تولید ۴۲ هزار و ۶۲۳ دستگاه انواع خودرو در ماه اول سال ۹۸ است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۷.۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

در این مدت ۲۰ هزار و ۷۰۲ دستگاه انواع خودرو در شرکت سایپا تولید شد.

این آمار در مقایسه با فروردین پارسال و تولید ۳۷ هزار و ۶۹۸ دستگاه خودرو در این شرکت، ۴۵.۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.

ایرنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar