سازمان استاندارد پشتیبان صنعت و تولید باکیفیت

سه شنبه 26 مهر 01 ساعت 16:38
سازمان استاندارد پشتیبان صنعت و تولید باکیفیت

مهدی اسلام پناه، با اشاره به طراحی و توسعه محصول پروژه TF21 توسط ایران خودرو گفت: باید در این محصول نظام ارزیابی کیفیت خودرو دیده شود، کیفیت مسوولیت بنگاه تولیدی است و بنگاه باید این مسوولیت اجتماعی، اخلاقی و قانونی را متقبل شود.

به گفته وی، توسعه زیرساخت‌های آزمایشگاهی برای ارتقای تولید محصولات، اختصاص نقدینگی به زیرساخت‌ها و تحقیق و توسعه محصولات، از مواردی است که باید از سوی بنگاه‌های تولیدی در نظر گرفته شود.

رییس سازمان ملی استاندارد، با تاکید بر ارتقای کیفیت و الزامات استانداردی مطابق با ویژگی ها و نوع محصول، بیان کرد: تمامی این‌ اقدامات باید منجر به ارتقای کیفیت و رضایتمندی مردم و مشتریان شود.

وی با بیان این‌که شرکت های بازرسی باید با تعاملی درست و سازنده و رو به جلو، حق مردم را ادا کنند، گفت: کنترل‌های انطباقی و انطباقات تولید، وکالتی است که دولت به شرکت های استاندارد داده و شرکت ها باید به درستی این کنترل را اعمال کنند.

اسلام پناه با بیان این‌که انتظار ما این است که الزام کیفیت و الزامات تولید محصول TF21 در زمینه ایمنی و عملکردی رعایت شود، بیان کرد: قضاوت نهایی درباره این محصول جدید، زمانی صورت خواهد گرفت که به مرحله تجاری سازی برسد و بتوان درمورد رعایت الزامات با اطمینان سخن گفت.

‏وی اظهار امیدواری کرد: در حوزه ارگونومی، استایل طراحی مدرن، استحکام در بدنه و سایر شاخص ها نظیر زیبایی، ایمنی و مهندسی محصول جدید ایران خودرو‌ علاوه بر توان شرکت های دانش بنیان گروه، از ظرفیت نخبگان خارج از گروه، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فناوری کشور استفاده شود.

رییس سازمان ملی استاندارد، با تاکید بر این که در سبد محصولات جدید ایران خودرو، خودروهایی مدرن و دارای استاندارد در طراحی و تولید قرار گرفته شود، گفت: یکی از الزامات این است که محصولات جدید در کلاس و شان ایران و ایرانی باشد، چه برای مصرف داخلی و چه برای صادرات، زیرا این محصولات شرف و پرچم کشور هستند و بنابراین باید در کلاس کیفی مردم متمدن ایران باشند.

وی با بیان این‌که خودروسازان باید کم کاری‌های گذشته را جبران کنند، ضمن قدردانی از تمام افرادی که در مسیر توسعه و تحقق شعار سال گام برمی‌دارند، گفت: تحقق شعار هر سال یک وظیفه شرعی و قانونی است.

اسلام پناه اظهار امیدواری کرد، با رویکرد تولید محصولات جدید و به روز مبتنی بر علم و فناوری، بتوانیم راه را برای جبران تسهیل کنیم و مصرف کننده را نسبت به محصول خود روشن و آگاه سازیم، بی تردید علاقه‌ مصرف کننده به کالای ایرانی به کیفیت گره خورده است.

ایکوپرس

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar