سازمان حمایت دلایل کاهش قیمت خودرو را اعلام کرد

دوشنبه 27 خرداد 98 ساعت 15:31
سازمان حمایت دلایل کاهش قیمت خودرو را اعلام کرد

معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به دنبال سؤالات مطرح شده در خصوص روندهای کاهشی قیمت خودرو در روزهای گذشته، دلایل این سازمان در این رابطه را اعلام کرد.

وحید منایی گفت: تعیین قیمت خودرو براساس شرایط عرضه و تقاضا بوده است و با توجه به تصمیمات گرفته شده در کمیته خودرو برای مدیریت عرضه و تقاضا، شرکت‌های عرضه‌کننده اقدام به ایفای تعهدات معوق کرده‌اند.

منایی با ذکر اقدامات انجام شده از جمله جلوگیری از پیش‌فروش خودروهای جدید، تکمیل خودروهای ناقص تولیدی و تحویل آن به خریداران، افزود: با همکاری قطعه‌سازان داخلی و ترخیص بخشی از خودروهای وارداتی دپو شده در گمرک‌ها، موجب پوشش بخشی از تقاضای خریداران شده‌ایم.

وی گفت: با مدیریت بر تقاضای کاذب با محدودیت در خرید یک خودرو برای یک شماره ملی و هم کاهش نرخ ارز و کم شدن جو روانی حاکم بر بازار، قیمت خودرو روند کاهشی را در پیش گرفته است.

معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: کاهش سرعت جابه‌جایی نقدینگی‌های سرگردان موجب کاهش شکاف عرضه و تقاضای خودرو و در نتیجه کاهش قیمت‌ها شده است.

طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، منایی با اشاره به تغییرات خودرو توسط کارخانه با هدف حفظ حقوق مصرف‌کنندگان خودرو با رعایت ضوابط و مقررات قیمت‌گذاری، اظهار کرد: این در حالی است که حفظ وضعیت عرضه خودرو و افزایش سطح تولیدات شرکت‌ها و تکمیل خودروهای ناقص موجود در انبار در ماه‌های آینده، منجر به افزایش عرضه خودرو خواهد شد.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar