سال ۹۸ باید به سمت متعادل سازی قیمت خودرو برویم

یکشنبه 26 اسفند 97 ساعت 18:48
سال 98 باید به سمت متعادل سازی قیمت خودرو برویم

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت که در سال ۹۸ باید به سمت متعادل سازی قیمت خودرو برویم.

مهرداد لاهوتی، سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور رضا رحمانی در جلسه امروز این فراکسیون گفت: آقای رحمانی در خصوص خودرو گفتند درست است که نتوانستیم قیمت‌ها را تعدیل کنیم اما از حجم کسانی که پشت نوبت دریافت بودند تا حد زیادی کاسته شد و بخش زیادی از مشکلات کسانی که پیش فروش خودرو کرده بودند برطرف شده است.

وی افزود وزیر صنعت در این نشست همچنین گفت که در سال آتی باید به سمت متعادل سازی قیمت‌ها در حوزه خودرو برویم.

لاهوتی همچنین یادآور شد: آقای رحمانی همچنین گفت که در بخش معدن استعدادهای خوبی داریم، باید از این استعداد استفاده کنیم و درخواست داشتند نمایندگان کمک کنند که یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مورد نیاز از صندوق توسعه ملی به این عمل اختصاص داده شود.

سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس با اشاره به اظهارات وزیر صنعت در جلسه این فراکسیون ادامه داد: بحث دیگری که ایشان داشتند استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه بود؛ ایشان اعتقاد داشتند که واردات کشورهای همسایه در سال چیزی نزدیک به ۱۳۰۰ میلیارد دلار است اما فقط دو درصد از این رقم را ایران تأمین می‌کند.

به گفته لاهوتی، طبق اظهارات وزیر صنعت اگر بتوانیم ۲ درصد به ظرفیت صادرات اضافه کنیم معنی‌اش این است که ۲۵ میلیارد دلار می‌توانیم به ظرفیت صادرات سالانه کشور اضافه کنیم.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar