سرنوشت تولید تندر ۹۰ چه می شود؟

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
سرنوشت تولید تندر 90 چه می شود؟

اگرچه تعدادی از رسانه های خارجی به نقل از مدیران دو کمپانی فرانسوی پژو سیتروئن و رنو، خروج این کمپانی ها از بازار ایران را حتمی خوانده‌اند، ولی خودروسازان داخلی و مسوولان صنعتی کشور هنوز ختم همکاری این دو خودروساز فرانسوی با ایران را قطعی نخوانده‌اند.

در این خصوص یک مدیر خودروساز عنوان می‌کند که با وجود ادعای بعضی از رسانه‌های خارجی، این دو کمپانی هنوز به شرکای ایرانی خود، قطع همکاری را به طور رسمی اعلام نکرده‌اند. در هر حال آنچه معلوم است شرکای فرانسوی ایران اگر چه در ظاهر تحریم های بین المللی علیه ایران را پذیرفته‌اند، ولی در عمل تمایلی به قطع رابطه با خودروسازان داخلی ندارند، به طوری که روز پیش محسن صالحی نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به نشست های خودروسازان با کمپانی پژو اشاره و اظهار کرده پژو در این نشست ها اعلام کرده با وضعیت جدید بین‌المللی نمی‌تواند با ایکاپ ادامه دهد؛ ولی همکاری خود را با طرف ایرانی به امید گشایش دوباره معلق خواهد گذاشت و به طور کامل همکاری را قطع نمی‌کند.

صالحی‌نیا همچنین بر محکومیت فرانسوی‌ها در خروج از ایران تاکید و حتی پژو را ملزم به پرداخت جریمه کرده است؛ در آخر این نکته را مورد اشاره قرار داده که تعلیق همکاری فرانسوی‌ها با ایران موجب کاهش حجم تولید شماری از محصولات شرکت های خودروساز داخلی شده است ولی اظهارات معاون وزیر صنعت حاوی دو نکته اساسی هم است یکی قطع کامل تولید محصولات پلت‌فرم x90 یعنی تندر ۹۰، ساندرو و محصولات فیس لیفت شده این خودروها و دیگری تولید یکی از محصولات شرکت ایکاپ بدون حضور پژو و به طور مستقل و کاملا ایرانی.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

4 دیدگاه ها برای "سرنوشت تولید تندر ۹۰ چه می شود؟"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
فربد
مهمان

نمی دونم تو مغز یه عده چه اتفاقاتی رخ می ده فکر می کنن ال نود محکمه

mohsen
مهمان

لازم نیست اتفاق خاصی تو مغز رخ بده؛فقط کافیه چشم هامون رو باز کنیم و بجای انتظار یک اتفاق خاص از مغز به اطرافمون یک نگاه بندازیم بعد کاملا راحت میشه فهمید که نسبت به ۲۰۶ و ۴۰۵ و تیابا محکم تر هست

سهیل
مهمان

بلاخره منقرض شد. نمردیمو این روزو و کم شدن روی داچیا سواران گرامیو دیدیم!!! ❤❤

amyr
مهمان

همین داچیا خیلی از اون پژوهای سی سال پیش با کیفیت تر و ایمن تر بود. تعصبی حرف نزنیم من خودم عشق دویست شش و چهارصد و پنجم ولی ایمنی و بروزیشون خیلی فرق داره