سهمیه ‌بندی بنزین مقداری بر کاهش آلودگی هوا مؤثر است

چهارشنبه 6 آذر 98 ساعت 10:29
سهمیه ‌بندی بنزین مقداری بر کاهش آلودگی هوا مؤثر است

از زمانی که سهمیه بندی بنزین اعمال شد، یکی از موضوعات مطرح شده تأثیر اتخاذ این تصمیم بر ارتقای کیفیت هوا است. رییس سازمان حفاظت محیط زیست عقیده دارد که سهمیه‌بندی بنزین مقداری بر کاهش آلودگی هوا مؤثر است اگرچه که در روزهای سرد خودروهای گازوئیلی نقش بیشتری در آلودگی هوا دارند.

عیسی کلانتری گفت: درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین قرار نیست در محیط زیست و در زمینه کاهش آلودگی هوا هزینه شود.

وی در ادامه در جواب به این سؤال که افزایش قیمت و سهمیه ‌بندی بنزین چه تاثیری بر کاهش آلودگی هوا در کشور گذاشت، اظهار کرد: این موضوع مقداری تأثیر در کاهش آلودگی هوا دارد. اگرچه که براساس اعلام پلیس طی روزهای گذشته مصرف سوخت در کشور افزایش یافته ولی هم اکنون رانندگان سهمیه ۱۲۰ لیتر بنزین آبان و آذر را دارند و ممکن است به این خاطر مصرف سوخت کاهش پیدا نکرده باشد.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به این که بنزین بیشتر در تابستان موجب افزایش آلودگی می‌شود، تصریح کرد: در روزهای سرد سال خودروهای گازوئیلی مثل اتوبوس‌ها، کامیون‌ها و مینی‌بوس‌ها هوا را بیشتر آلوده می‌کند ولی زمانی که هوا به بالای ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتیگراد می‌رسد بنزین روی آلودگی هوا تأثیر خواهد گذاشت.

به گفته کلانتری هم اکنون در فصل پاییز و زمستان تأثیر خودروهای بنزینی بر آلودگی هوا نزدیک به ۲- ۳ درصد است ولی در تابستان این تأثیر به بیش از ۶۰ درجه سانتیگراد می‌رسد. هم اکنون ۶۰ – ۷۰ هزار خودروهای گازوئیل سوز در کشور روی آلودگی هوا تأثیر گذارند.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar