شرکت‌های خودروساز به شخص واگذار نمی‌شوند

چهارشنبه 24 مهر 98 ساعت 15:07
شرکت‌های خودروساز به شخص واگذار نمی‌شوند

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: گروه‌های خودرو ساز به شخص واگذار نمی‌شوند، ولی برنامه وزارت صمت، واگذاری شرکت‌های خودروساز به بخش خصوصی است.

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز(چهارشنبه) در حاشیه نشست هیئت دولت  در جواب به خبرنگاران در خصوص خروج برخی خودروها از چرخه تولید، گفت: در برخی خودروهای پر تیراژ به ویژه در خانواده پراید و پژو خروج از روند تولید خواهیم داشت. ، در مرحله اول هم خودرو پراید در مدلی که تعهدی برای آن وجود ندارد از چرخه تولید خارج می‌شود.

وی افزود: فرایند خارج کردن از روند تولید خودروهایی که اعلام شده، در پایان سال جاری پایان خواهد یافت و در حال جایگزینی خودروهای دیگری با خودروهایی هستیم که تولیدشان متوقف می‌شود. همچنین خودروسازها تعهدات خود را به‌زودی انجام خواهند داد.

وزیر صمت در پاسخ به سوالی در خصوص تفاوت قیمت بین تولید پراید و قیمت فروش آن هم، اظهار داشت: این سخنان که قیمت تولید پراید از قیمت فروش آن پایین‌تر است کاملاً دروغ است.

رحمانی در خصوص رد طرح تشکیل وزارت بازرگانی از طرف شورای نگهبان گفت: ما تابع قانون بوده و نظر شورای نگهبان را می‌پذیریم.

وی در خصوص بهبود فضای کار در کشور هم افزود: در این حوزه بعضی اقدامات باید در حیطه داخلی وزارتخانه انجام می‌پذیرفت که آنها به‌خوبی انجام شده، به صورتی که هم اکنون از ۸۷ مجوز بهره‌برداری به ۴۶ مجوز رسیدیم که باعث تسهیل کارها شده است. سامانه‌ها هم کامل‌تر شده است و این اقدامات در حیطه خود وزارت مؤثر بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص اقدامات فراوزارتخانه‌ای در این حیطه هم گفت: ما به عنوان متولی حوزه کسب و کار از دستگاه‌های دیگر مطالبات و پیگیری‌های لازم را داریم چون که مسئول مستقیم این حوزه، مرکز ملی فضای کسب و کار است که در وزارت اقتصاد قرار دارد. ما ارتباطات خوبی با این مرکز داشته و در گزارش این نهاد به‌عنوان وزارتخانه نمونه در بهبود فضای کسب و کار شناخته شده‌ایم.

رحمانی در مورد شرایط زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی به ویژه شهرک‌های صنعتی اطراف تهران هم، گفت: ما در بخش زیر ساخت‌های این شهرک‌ها، به خصوص در مورد تأمین برق با مشکل جدی رو به رو هستیم البته در مورد آب، خط انتقال در حال احداث و در خصوص برق هم نیاز به احداث پست است که وزارت نیرو به خاطر کمبود بودجه، امکان رفع این مشکل را ندارد.

وی همچنین گفت:گروه‌های خودرو ساز به شخص واگذار نمی‌شوند، ولی برنامه وزارت صمت، واگذاری گروه‌های خودروساز به بخش خصوصی است.

مهر

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar