شناسایی ۳ هزار و ۳۹۲ نقطه حادثه خیز در کشور

پنج شنبه 16 آبان 98 ساعت 13:17
شناسایی 3 هزار و 392 نقطه حادثه خیز در کشور

پیرنون با ذکر این که ۳ هزار و ۳۹۲ نقطه حادثه خیز در کشور شناسایی شده، گفت: از این شمار یک هزار و ۵۸۵ نقطه پر تصادف است.

مدیر کل دفتر حفظ و نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: میزان اعتبارات برای نگهداری و حفظ راه‌ها نسبت به سال‌های اخیر بسیار کاهش یافته به صورتی که برای یک هزار و ۵۸۵ نقطه حادثه خیز ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار پرداخت شده است.

پیرنون مدیر کل دفتر حفظ و نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با ذکر اینکه در کشور‌های پیشرفته و همچنین در کشور‌های در حال توسعه هزینه نگهداری راه‌ها ۲ تا ۶ درصد هزینه احداث سالیانه آن‌ها است، گفت: هزینه احداث راه‌ها طبق نرم جهانی ۲ تا ۶ درصد است، اما با توجه به کاهش اعتبارات در این بخش هزینه نگهداری آن‌ها به طور معمول کمتر است.

او با ذکر اینکه طبق اولویت بندی که برای پروژه‌ها انجام می‌شود نگهداری از آن‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد، ولی همواره سعی شده سطح سرویس قابل قبولی در راه‌ها به رانندگان و مسافران ارائه شود.

پیرنون توضیح داد: امسال هم مثل سال‌های اخیر به خاطر محدودیت‌های اعتباری که وجود داشته اولویت نگهداری به راه‌های بعضی از استان‌ها تخصیص یافته است.

مدیر کل دفتر حفظ و نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، افزود: به طور مثال اگر برای یک مسیر ۱۰ میلیارد تومان هزینه احداث ارائه شود ۲۰۰ تا ۶۰ میلیون تومان از آن برای نگهداری صرف می‌شود، اما در سال‌های اخیر با توجه به شرایط اقتصادی میزان اعتبارات بسیار محدودتر شده است.

وی با ذکر این که ۳ هزار و ۳۹۲ نقطه حادثه خیز در کشور شناسایی شده است، گفت: از این تعداد یک هزار و ۵۸۵ نقطه پر تصادف بوده و مابقی مربوط به نقطه‌های کم تصادف بوده است.

پیرنون بیان کرد: امسال ۲۵۱ نقطه پر تصادف را سازمان راهداری به ما اعلام کرده و ۶۵ نقطه رفع نقص شده است همچنین ۳۵۳ نقطه از این موارد آشکار سازی شده که به زودی با تخصیص اعتبارات کافی این نقاط هم شناسایی و برطرف می‌شود.

مدیر کل دفتر حفظ و نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: در سراسر کشور نقاط حادثه خیز به صورت پراکنده وجود دارد و برای رفع یک هزار و ۵۸۵ نقطه حادثه خیز ۶ هزار میلیارد تومان نیاز است، اما تنها ۲۰۰ میلیارد تومان جهت رفع این نقاط به ما اختصاص داده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar