شورای رقابت مخالف واگذاری قیمت گذاری خودرو به ستاد تنظیم بازار است

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
شورای رقابت مخالف واگذاری قیمت گذاری خودرو به ستاد تنظیم بازار است

رییس انجمن صنایع همگن قطعه سازی از مخالفت شورای رقابت با واگذاری قیمت‌گذاری خودرو به ستاد تنظیم بازار خبر داد.

محمدرضا نجفی منش، اظهار کرد: در نشستی که هفته اخیر با حضور وزیر کشور و مدیران ارشد خودروسازان و قطعه سازان با هدف بررسی مشکلات این صنایع برگزار شد، رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گزارش داد که مقرر شده وظیفه قیمت گذاری خودرو به ستاد تنظیم بازار واگذار شود. البته رییس شورای رقابت که در نشست حضور داشت با این موضوع مخالفت و اظهار کرد که در صورت تحقق این موضوع، به دیوان عدالت اداری شکایت خواهد کرد.

رییس انجمن صنایع همگن قطعه سازی با ذکر این که در این نشست گزارشی از مشکلات صنعت خودرو و قطعه از جمله مشکل ترخیص مواد اولیه از گمرک به خاطر عدم تخصیص ارز ارائه شد، یادآوری کرد: در این خصوص مدیرعامل گمرک وعده داد در صورتی که بانک عامل در دست اجرا بودن روند تخصیص ارز برای واردات را تأیید کند، گمرک نسبت به ترخیص ۶۰ تا ۷۰ درصد مواد اولیه متوقف در گمرک اقدام خواهد کرد.

وی افزود: در این نشست همچنین گزارشی از مشکلات صنایع قطعه سازی ارائه و اظهار شد که در چند ماه گذشته نزدیک به ۷۰ واحد قطعه سازی تعطیل و نزدیک به ۳۰ درصد نیروهای شاغل در این صنعت تعدیل شده‌اند که وزیر کشور وعده داد مشکلات موجود پیگیری و برای رفع آن‌ها اقدام شود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar