طرح عوارض الکترونیکی خودروها از ۲۸ اسفند آغاز خواهد شد

یکشنبه 26 اسفند 97 ساعت 03:40
طرح عوارض الکترونیکی خودروها از 28 اسفند آغاز خواهد شد

معاون ساخت بزرگراه‌های کشور گفت: طرح عوارض الکترونیکی خودروها از روز ۲۸ اسفند در چهار آزادراه اصلی کشور اجرایی می‌شود.

سید حسین میرشفیع اظهار داشت: صورتجلسه نهایی طرح عوارض الکترونیکی خودروها (ETC) امروز به امضای دستگاه‌های اجرایی دخیل رسید و مقرر شد از روز ۲۸ اسفند، در چهار آزاد راه تهران قم، تهران ساوه، کرج قزوین و قزوین زنجان، ایستگاه‌های اخذ عوارض سنتی که باعث اخلال در ترافیک و بروز حوادث رانندگی می‌شد جمع آوری و غیر فعال شود.

معاون ساخت بزرگراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با ذکر اینکه تا تابستان پیش رو تمام عوارضی‌های جاده‌های سراسر کشور جمع آوری شده و عوارض جاده‌ای از طریق سامانه دوربین محاسبه و به انواع روش‌های الکترونیکی پرداخت خواهد شد، گفت: مردم می‌توانند عوارض خودروی خود را از طریق اپلیکیشن‌های مالی مانند آپ و اپلیکیشن‌های بانکی خود، همچنین از طریق اتصال پلاک خود به سیم کارت یا حساب بانکی خود پرداخت کنند.

وی افزود: در این طرح، خودروها با سرعت معمول از گیت‌های محاسبه عوارض عبور کرده و پلاک عقب و جلوی خودروها پس از تطبیق به سامانه مرکزی عوارض منتقل می‌شود و دیگر نیاز به توقف، پرداخت و حرکت دوباره برطرف می‌شود ضمن اینکه این عوارض قابل پرداخت در توقفگاه‌های بین راهی هم هست.

میرشفیع گفت: رانندگان خودروها باید در یک زمان مقرر عوارض مربوطه را بپردازند و در غیر این صورت، سامانه راهور نیروی انتظامی پیامک اخطاری به مالک خودرو ارسال کرده و در صورت عدم پرداخت، این خودرو جریمه می‌شود.

وی افزود: دوربین‌های به کار رفته در این طرح از جدیدترین فناوری‌ها برخوردارند و امکان هیچ گونه اشتباه یا سو استفاده و تخلفی در آن‌ها متصور نیست.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar