عرضه خودرو به بازار از طرف محتکران

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
عرضه خودرو به بازار از طرف محتکران

رییس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودروی تهران از عرضه خودروهای احتکار شده از طرف محتکران به بازار و کاهش نسبی قیمت‌ها خبر داد.

سعید موتمنی اظهار کرد: در چند ماه گذشته به علت نوسانات صعودی نرخ ارز، بعضی واردکنندگان خودرو این محصولات را احتکار کرده و از عرضه خودرو به بازار خودداری می‌کردند.

وی ادامه داد: علاوه بر گروه های واردکننده خودرو، بعضی سرمایه داران هم با توجه به روند صعودی قیمت ها وارد بازار خودرو شده و این محصولات را خریداری و در انبارها دپو می‌کردند.

رییس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودروی تهران با ذکر اینکه در نتیجه این اقدامات عرضه خودروهای وارداتی به بازار به شدت کاهش یافته بود، یادآوری کرد: به علت همین کاهش عرضه شاهد افزایش قیمت ها در بازار خودروهای وارداتی بودیم.

وی ادامه داد: با این حال در روزهای گذشته در پی تشدید بازرسی‌ها، خیلی از متحکران از ترس برخوردهای قانونی پا پس کشیده و اقدام به عرضه خودروهای احتکار شده به بازار کرده‌اند.

رییس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودروی تهران افزود: عرضه خودروهای وارداتی احتکار شده به بازار موجب افزایش عرضه و نزولی شدن قیمت ها در بازار خودروهای وارداتی شده است به طوری که تا ۱۰۰ میلیون تومان هم کاهش در قیمت ها داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان و سازمان تعزیرات نظارت خود را بر بازار خودرو تشدید کرده‌اند که تاثیرات قابل توجهی هم داشته است. امیدواریم این نظارتها همینطور ادامه داشته باشد تا دست احتکارگران از بازار خودرو به کلی کوتاه شود.

در چند ماه گذشته بازار خودرو با افزایش لجام گسیخته و شدید قیمت‌ها مواجه بوده است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar