عرضه فوری خودروها با ۵ درصد زیر قیمت بازار

دوشنبه 26 آذر 97 ساعت 03:34
عرضه فوری خودروها با 5 درصد زیر قیمت بازار

وزیر صمت گفت: برای تعیین قیمت خودرو بر اساس فرمولی، پیش بینی شده خودروها با ۵ درصد زیر قیمت بازار عرضه شود و هفته بعد دوباره ۵ درصد کاهش مجدد قیمت خواهیم داشت تا در آخر به یک قیمت متعادل میان کارخانه و بازار برسیم.

رضا رحمانی امروز در نشست کمیسیون اصل ۹۰ که با موضوع بررسی مسائل مربوط به خودرو برگزار شد اظهار داشت: برای تعیین قیمت خودرو بر اساس فرمولی پیش بینی شده خودروها با ۵ درصد زیر قیمت بازار عرضه شود و هفته بعد دوباره ۵ درصد کاهش مجدد قیمت خواهیم داشت تا در نهایت به یک قیمت متعادل میان کارخانه و بازار برسیم.

وی با ذکر اینکه در حال حاضر به خاطر کمبود نقدینگی با کاهش تولید یا تولید ناقص در خودروسازی‌ها رو به رو هستیم گفت: دیروز نشستی با معاون نخست رئیس جمهور در خصوص تأمین نقدینگی قطعه سازان و خودروسازان داشتیم که در این مورد تصمیم گیری شد و این تصمیم به افزایش تولید کمک خواهد کرد.

رحمانی افزود: در یکی دو هفته اخیر روند نزولی کاهش تولید متوقف شده و در روزهای آینده افزایش تولید بیشتری خواهیم داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در عین حال، بسته‌ای طراحی شده تا در بلند مدت مشکلات صنعت خودرو به طور اساسی برطرف شود.

وی اضافه کرد: تفاوت قیمتی که میان بازار با قیمت کارخانه ایجاد شده سودش نه به جیب خودروساز می‌رود نه به جیب مردم.

میزان تولید خودرو در حال بهبود است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شرایط تولید در صنعت خودرو در حال بهبود است و تلاش می‌کنیم که میزان تولید خودرو افزایش یابد و مشکلی برای تأمین خودرو نباشد.

رضا رحمانی بعد از نشست مشترک با کمیسیون اصلاً ۹۰ افزود: خودروسازان متعهد شده‌اند همه تعهدات خود را بر اساس قراردادهایی که با متقاضیان دارند انجام دهند.

وی با ذکر اینکه آخرین تصمیم در خصوص قیمت خودرو به شهریور باز می‌گردد گفت: مصوبه آن زمان، این بود که خودرو در حاشیه بازار عرضه شود و به تدریج قیمت بازار کاهش یابد هر بار قیمت ۵ درصد کمتر از دفعه پیش عرضه شود تا قیمت در آخر به تعادل مورد تأیید سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان برسد.

وی اضافه کرد: در ماه‌های اخیر به خاطر کاهش تولید، اجرای این مصوبه امکان نداشت ولی اکنون با افزایش تولید، میزان عرضه بیشتر خواهد شد و در این صورت هم به تعهدات خودروسازان عمل خواهد شد و همچنین با عرضه بیشتر قیمت کاهش خواهد یافت.

وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت گفت: این‌ها در حالیست که بسته جامعی برای صنعت خودرو تهیه شده که رویکرد آن حمایت از تولید داخلی، افزایش تولید، افزایش کیفیت و متعادل کردن قیمت است.

وی با اشاره به اینکه در این بسته باید رابطه بین خودروساز و قطعه‌ساز بازنگری شود افزود: این بسته در آخر باید منجر به اصلاح ساختارها و شرایط فعلی خودروسازی کشور شود تا هر از چند گاهی شاهد نوسانات در این صنعت نباشیم.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "عرضه فوری خودروها با ۵ درصد زیر قیمت بازار"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
رحمان محمدی اصل
مهمان
خودرو سازان با احتکار خودروهای تولید شده ، قیمت خودرو را بیش از ۲ برابر افزایش دادند و علیرغم اینکه انبارهای احتکار کشف و تصاویر آن از طریق رسانۀ ملی پخش شد ولی هیچ گونه برخوردی نشد و آقای رضا رحمانی در مقام وزیر صمت اعلام می کرد ۲۰ درصد قطعات خودرو وارداتی است پس چرا با گرانی ارز ، قیمت خودرو بیش از ۲ بربر افزایش یافت و حال که نرخ دلار از ۲۰ هزار تومان به کمتر از ۱۰ هزار تومان کاهش یافته چرا قیمت خودرو کاهش نیافته و مهمتر اینکه خودرو سازان برای اینکه بتوانند قیمت خودرو… بیشتر