علت زیان ۲۰ میلیاردی خودروسازان چیست؟

بروزرسانی در: شنبه 5 مرداد 98 ساعت 11:16
علت زیان 20 میلیاردی خودروسازان چیست؟

محمدرضا نجفی‌منش رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی گفت: اگر خودرویی کیفیت نداشته باشد کسی آن را نمی‌خرد. درست است که خودروی تولیدی در بدو ورود به بازار ایراداتی دارد ولی اگر خانه نوساز هم بخریم حتماً در ابتدا ایراداتی خواهد داشت که به‌مرور برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: خودروسازان به خاطر تعیین قیمت دستوری خودرو بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان زیان کردند در حالیکه کسانی که خودرو ثبت نام کرده و تحویل گرفتند از ۲۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان سود کردند.

نجفی‌منش با اشاره به مطالبات قطعه سازان از خودروسازان گفت: سال پیش مقرر شد در دو بخش ۴ هزار میلیارد تومان و ۷ هزار میلیارد تومان به طور ارزی به قطعه سازان پرداخت شود از ۴ هزار میلیارد تومان رقم ۳۸۵۰ میلیارد تومان پرداخت شد ولی از ۷ هزار میلیارد تومان رقمی تاکنون پرداخت ‌نشده است.

نجفی منش ادامه داد: قرار است این مبالغ از طرف دولت به‌عنوان بدهی خودروسازان به قطعه سازان پرداخت شود و خودروسازان تعهد بازپرداخت آن را داده‌اند. اگر این پرداخت انجام بگیرد ما می‌توانیم بگوییم که خون به رگ‌های قطعه سازان تزریق‌شده و چرخه نقدینگی آنها به جریان بیفتد. در اصل این تولید ناقص به دلیل عدم وجود نقدینگی در قطعه سازان بوده و کاهش تولید داشتیم. اگر مطالبات قطعه سازان به‌طور کامل پرداخت شود ما ظرفیت تولید تمام قطعات را داریم.

اقتصاد آنلاین

خصوصی‌سازی ۳ مرحله‌ای خودروسازان

ثبت بیش از ۳ هزار پرونده تخلف خودرویی

بررسی چالش خودروسازان بعد از خصوصی‌سازی

خریدار سهام خودروسازان چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "علت زیان ۲۰ میلیاردی خودروسازان چیست؟"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
کوروش وطن خواه
مهمان

علت آه و نفرین ۸۰ میلیون ایرانیه که مجبورند ضایعات فلزی ایران گاری و خرپا را بخرند علت نفرین خانواده هایی که خانوادشون را تو این ضایعات فلزی به همه چیز ایران گاری و خرپا از دست دادند