عوارض آزادراه تهران-ساوه پیمایشی شد

سه شنبه 20 اسفند 98 ساعت 13:43
عوارض آزادراه تهران-ساوه پیمایشی شد

مدیرکل بهره برداری آزادراه‌ها از اجرایی شدن سیستم اخذ عوارض آزادراهی بر اساس پیمایش در آزادراه تهران- ساوه در راستای رعایت عدالت اجتماعی خبر داد.

بهنام داوودی اظهار کرد: درپی راه‌اندازی سیستم اخذ عوارض الکترونیک آزادراهی در کشور و رعایت عدالت اجتماعی پرداخت عوارض بر اساس پیمایش در آزادراه تهران- ساوه به عنوان نخستین آزادراه در کشور اجرایی شد.

وی ادامه داد:در این طرح رانندگان عوارض عبور از آزادراه تهران- ساوه را به صورت کامل پرداخت نمی‌کنند و نرخ بر اساس مسیر طی شده محاسبه می‌شود. این طرح از محدوده آزادگان تا رباط کریم تعیین شده است و رانندگانی که در این محدوده وارد آزادراه شده و از آن خارج شوند هزینه عبور از کل آزادراه را پرداخت نمی‌کنند.

وی بیان کرد: بر این اساس ۵ دروازده مشخص شده و عوارض بر اساس ورود و خروج و مسافت طی شده در این محدوده‌ها محاسبه می‌شود.

مدیرکل بهره برداری آزادراه‌ها با یادآور این که برنامه ریزی شده تا آزادراه کرج- قزوین هم به زودی به این سیستم مجهز شود، گفت: اجرایی شدن این طرح اقدام مهمی در رعایت حقوق شهروندی است و به زودی تمام آزادراه‌های کشور به این سیستم مجهز خواهد شد.

داوودی اخذ عوارض در منطقه یک آزادراه تهران- شمال را هم به نوعی در راستای همین طرح دانست و گفت:  نرخ عوارض عبور از این آزادراه هم از شنبه تا چهارشنبه  نسبت به پایان هفته تا جمعه شب متفاوت است.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar