افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت قطعات خودرو!

سه شنبه 5 آذر 98 ساعت 13:37
افزایش 10 تا 15 درصدی قیمت قطعات خودرو!

مشاهدات در بازار نشان می‌دهد، اقلام پرمصرفی از جمله سرسیلند، واشر سرسیلند، دیسک صفحه کلاج و دیگر قطعات پرمصرف شاهد رشد ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت بوده است.

در هفته‌ گذشته با افزایش قیمت بنزین شاهد تشدید نظارت‌ها برای جلوگیری از افزایش قیمت در انواع کالاها مواجه بوده‌ایم به طوری که با ابلاغیه‌های گوناگون به انجمن‌ها و شرکت‌ها اعلام شد که فعلاً به هیچ عنوان افزایش قیمتی در محصولات خود اعمال نکنند. اما متأسفانه گویا بازار قطعات یدکی خودرو از این ابلاغیه‌ها مستثنی است چون که در همین یک هفته که نظارتها در انواع کالاها تشدید شده است، خریداران شاهد رشد ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت قطعات یدکی خودرو در بازار بوده‌اند.

مشاهدات در بازار نشان می‌دهد اقلام پرمصرفی از جمله سرسیلند، واشر سرسیلند، دیسک صفحه کلاج و سایر قطعات پرمصرف شاهد رشد ۱۰  تا ۱۵ درصدی قیمت بوده است. به عنوان مثال قیمت دیسک صفحه کلاژ خودرو از ۸۵۰ هزار تومان به رقم یک میلیون تومان رسیده است.

عمده فروشندگان قطعات خودرو عقیده دارند تشدید نظارتی در بازار قطعات خودرو وجود ندارد و هرکس بنا به سلیقه خود قطعات وارداتی را قیمت گذاری و به فروش می‌رساند، در کنار این موضوع گروه‌های خودروساز هم توانایی تأمین تمام نیاز بازار را نداشته و همین امر عاملی می‌شود تا سوءاستفاده گران با عرضه قطعه بی کیفیت و جعل علامت برندها به بازار مشکلاتی برای مردم بوجود بیاورند.

در این بین بازار فروش روغنهای تقلبی هم در بازار داغ است این موضوع درحالی است که بنا به گفته بعضی مسئولین عرضه روغن تقلبی در بازار مدیریت شده است اما همچنان روغن بی کیفیت در بسته بندی‌های معتبر آن هم با قیمتی ارزان در بازار به فروش می‌رسد.

به عنوان نمونه فردی ۴ لیتر روغن در خودروی خود ریخته است ولی پس از طی مسافت هزار کیلومتری فقط با نیم لیتر روغن در خودرو مواجه شده است، به طوری که روغن در خودرو تبخیر شده، همین امر موجب بروز خیلی از حوادث رانندگی و خرابی خودروها خواهد شد. البته علاوه بر بلاتکلیفی مردم در خرید قطعات خودرو در بازار خودروسازان چینی هم تنها تمرکز به فروش محصولات داشته و در عرضه قطعات به خریداران خود کم کاری می‌کنند. مردم در این وضعیت مجبورند با مشقت بسیار قطعات خودروهای چینی را در بازار آن هم با قیمتهای بسیار بالا خریداری کنند.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar