تولید ۳.۲ میلیون حلقه لاستیک در ۲ ماه گذشته

بروزرسانی در: پنج شنبه 21 آذر 98 ساعت 12:06
تولید 3.2 میلیون حلقه لاستیک در 2 ماه گذشته

با تفاهمات به عمل آمده بین تولیدکنندگان و فروشندگان لاستیک قرار است توزیع حواله دولتی لاستیک خودروهای سواری از جمله پراید و حواله نیسان افزایش پیدا کند تا نیاز بازار تأمین و مشکلات مردم در تهیه لاستیک برطرف شود.

مشاهدات بازار نشان می‌دهد در طول چند هفته گذشته تقاضا برای خرید لاستیک سواری به ویژه خودروهای پراید و تیبا در بازار افزایش پیدا کرده که فعالان بازار علت این موضوع را کاهش عرضه و البته ایجاد تقاضاهای کاذب در بازار می‌دانند.

فروشندگان لاستیک عقیده دارند حواله ماهانه شرکت‌های تولید کننده لاستیک ۴۸ حلقه تایر است که جوابگوی ۲۴ خودرو است و همین عمل نمی‌تواند نیاز خریداران را تأمین کند. به همین منظور با تفاهمات به عمل آمده بین تولیدکنندگان و فروشندگان قرار شده میزان حواله خودروهای سواری از جمله پراید و حواله نیسان افزایش پیدا کند تا نیاز بازار تأمین و مشکلات مردم در تهیه لاستیک برطرف شود.

هم اکنون یک جفت لاستیک دولتی پراید ۳۴۵ هزار تومان است اما در بازار این مدل لاستیک ۵۱۰ تا ۵۴۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. قیمت دولتی لاستیک نیسان هم یک میلیون و ۵۰ هزار تومان است که در بازار یک میلیون و ۷۰۰ تا ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

 البته تولیدکنندگان لاستیک هم در این رابطه به ارائه آمار تولید لاستیک در دو ماهه گذشته پرداخته و می گویند: نیاز سالانه کشور به تایر ۳۱ میلیون حلقه لاستیک است که در همین دو ماهه مهر و آبان  ۳ میلیون و ۲۰۰ حلقه لاستیک در کشور تولید شده است، به همین دلیل کاهش تولید رخ نداده است.

تسنیم

قیمت لاستیک دولتی بارز

ثبت نام لاستیک دولتی

قیمت سپر پراید

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar