شیرینی صادرات زیر زبان تولیدکنندگان روغن موتور

شنبه 4 خرداد 98 ساعت 14:34
شیرینی صادرات زیر زبان تولیدکنندگان روغن موتور

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مواد اصلی موردنیاز تولید روغن موتور از داخل تأمین می‌شود در نتیجه افزایش ۷۰ درصدی قیمت روغن موتور پذیرفتنی نیست و باید با متخلفان برخورد شود.

محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس  با انتقاد از افزایش ۷۰ درصدی قیمت روغن موتور، گفت: هرچند در طول یک سال اخیر افزایش نرخ ارز موجب افزایش قیمت روغن موتورهای وارداتی شد ولی گرانی ۷۰ درصدی قیمت روغن موتور داخلی محلی از اعراب ندارد چون که مواد اولیه موردنیاز تولید، از داخل تأمین و تنها کاتالیزورها از دیگر کشورها وارد می‌شود پس باید متناسب با ارزبری، قیمت این محصول افزایش پیدا کند.

مواد اولیه موردنیاز تولید روغن موتور داخلی است

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه مواد اولیه موردنیاز تولید روغن موتور داخلی است، افزود: بعضی تولیدکنندگان تمایل دارند با توجه به وضعیت بازار محصولات خود را گرانتر از قیمت واقعی به فروش رسانند.

شیرینی صادرات زیر زبان تولیدکنندگان روغن موتور

وی اظهار کرد: صادرات روغن موتور یکی از دلایل افزایش قیمت این محصول است چون که با صادرات تولیدکنندگان سه برابر قیمت داخلی سود به دست می‌آورند بنابراین تمایل دارند به جای عرضه در بازار داخلی، صادر کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآوری کرد: تولیدکنندگان داخلی به واسطه دلالان محصولات خود را به کشورهای همسایه صادر می‌کنند به همین خاطر ممکن است عرضه به بازار در پی صادرات کاهش پیدا کند که این عامل می‌تواند در افزایش قیمت روغن موتور اثرگذار باشد.

گران شدن روغن موتور اصل، استفاده از روغن موتور تقلبی را افزایش می‌دهد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه تولیدکننندگان به واسطه صادرات تمایلی به فروش محصولات خود در داخل ندارند، ادامه داد: نظارتی بر میزان صادرات وجود ندارد در نتیجه سوءاستفاده گران با هدف کسب سود به راحتی می‌توانند بازار را آشفته کنند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که مواد اصلی تولید روغن موتور از داخل تأمین می‌شود افزایش ۷۰ درصدی قیمت روغن موتور پذیرفتنی نیست و باید با متخلفان برخورد شود.

با افزایش حقوق، قدرت خرید مردم را افزایش داد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه باید با افزایش حقوق، قدرت خرید مردم را افزایش داد، گفت: گران شدن روغن موتور اصل، استفاده از روغن موتور تقلبی را افزایش می‌دهد.

خانه ملت

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar