قیمت تایر و روغن خودرو در بازار افزایش یافت

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
قیمت تایر و روغن خودرو در بازار افزایش یافت

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن خودرو گفت: قیمت لاستیک‌های ایرانی تا پنج درصد و لاستیک‌های خارجی تا ۴۰ درصد گران شده است. قیمت روغن موتور ایرانی با وجود آنکه از طرف شرکت‌ها افزایش نیافته پنج تا ۱۰ درصدی بالا رفتن قیمت را به ثبت رسانده‌اند.

یکی از محصولاتی که ارتباط مستقیم با نرخ دلار و قیمت محصولات پتروشیمی دارد، روغن موتور و لاستیک خودرو است که طول مدت اخیر قیمت لاستیک به خصوص لاستیک‌های خارجی با رشد قابل توجهی مواجه شده است و در کنار آن قیمت روغن موتور از طرف کارخانه‌ها با افزایش قیمت رو به رو شده و به تبع آن واحدهای تعویض روغن میزان دستمزد خود را بالا برده‌اند.

در این خصوص رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن خودرو اظهار کرد: لاستیک‌های تولید داخل نزدیک به پنج درصد افزایش قیمت داشته و لاستیک‌های وارداتی تا ۴۰ درصد گران شده‌اند.

داوود سعادتی نژاد گفت: رشد قیمت لاستیک در وضعیت فعلی به علت آن است که مصوبه سال ۱۳۹۳ در رابطه با تولید و فروش لاستیک اجرایی نمی‌شود و از طرف دیگر رکود گریبان بازار را گرفته است. ناگفته نماند که در وضعیت فعلی قیمت لاستیک خودروهای سنگین، رشد هنگفتی را به ثبت رسانده است.

او ادامه داد: هم اکنون به واسطه رشد ۴۰ درصدی قیمت محصولات وارداتی، حجم قابل توجهی از تقاضای بازار از طریق لاستیک‌های داخلی تأمین می‌شود.

سعادتی نژاد در رابطه با شرایط روغن موتور نیز گفت: قیمت روغن موتور ایرانی با وجود آنکه شرکت‌ها افزایش قیمت نداشته‌اند ولی رشد پنج تا ۱۰ درصدی را به ثبت رسانده‌اند و وضعیت بازار به طوری است که بازار روغن از محصولات ایرانی سرشار و نیازی به واردات محصولات خارجی نیست.

وی با ذکر اینکه صادرات روغن موتور ایرانی به تعدادی از کشورهای آسیای انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: دستمزد واحدهای صنفی تعویض روغن تغییر نداشته و این در حالی است که اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن موتور از نرخ گذاری مصوب خارج شده و در تیرماه سال پیش اتحادیه به صورت داخلی نرخ گذاری برای دستمزد تعیین کرده است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar