صنعتگران از نخبگان حمایت نمی‌کنند

دوشنبه 20 آبان 98 ساعت 16:29
صنعتگران از نخبگان حمایت نمی‌کنند

رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات‌ خودرو استان سمنان گفت: صنعتگران استان به خاطر فشارهای خارجی و تحریم رغبت چندانی برای نخبه ‌پروری برای تولید کالای باکیفیت ندارند.

رستم سعداللهی افزود: توجه به تنوع و بهره‌گیری از ظرفیت‌های نوین برای توسعه بخش صنعت و تولید به خاطر فشارهای خارجی از طرف فعالان اقتصادی رنگ باخته است و  اکنون صنعتگران انرژی خود را برای جلوگیری از تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی هزینه می‌کنند.

وی یادآوری کرد: حفظ اشتغال در بخش صنعت و تولید استان سمننان به مهم‌ترین دغدغه فعالان اقتصادی در یکسال اخیر تبدیل شده است و حمایت از نخبگان برای تولید کالاهای جدید در اولویت‌های بعدی قرار دارد.

رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات‌ خودرو استان سمنان اضافه کرد: از طرف دیگر دولت هم به خاطر کمبود نقدینگی در واحدهای صنعتی رغبت چندانی به اعطای تسهیلات سرمایه ثابت با هدف اجرای طرح‌های توسعه‌ای و ساخت واحدهای تولیدی جدید ندارد و به نوعی در دوران تحریم‌ها اولویت و سیاست‌های فعالان اقتصادی و دولتمردان در بخش صنعت تغییر کرده است.

سعداللهی ادامه داد: شکوفایی استعداد دانش آموختگان در بخش صنعت و معدن به خاطر فشارهای خارجی متوقف شده است و ایده‌های نخبگان برای توسعه بخش صنعت به دلیل مشکلات اقتصادی کشور در گام عملیاتی قرار نمی‌گیرد.

رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات‌ خودرو استان سمنان گفت: بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی به مسائل روز کشور ارتباط دارد و با رفع مشکلات و کلان‌نگری می‌توان برای توسعه ایران با استفاده از ظرفیت نخبگان دانشگاهی گام برداشت.

استان سمنان ۵۸ شرکت دانش بنیان دارد که از این تعداد ۲۰ شرکت نوپا و بقیه تولیدی است.

استان سمنان نزدیک به ۲ هزار و ۱۰ پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی و صنعتی دارد، سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد و سهم بخش صنعت و معدن از تولید ناخالص استان نزدیک به ۲۲ درصد است.

ایرنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar