قطعات یدکی خودرو پیشتاز رشد تولید صنعتی ۱۴۰۱

دوشنبه 23 مرداد 02 ساعت 14:44
قطعات یدکی خودرو پیشتاز رشد تولید صنعتی 1401

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: بیشترین رشد تولید در سال گذشته در گروه قطعات یدکی خودرو داخلی بوده است.

به نقل از صداوسیما، محمد مهدی برادران در حاشیه هجدهمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو افزود: رشد تولید قطعات اصل و قطعات داخلی باتوجه به اینکه بازار قطعات قاچاق و تقلبی محدود شده، توسعه پیدا کرده است.

وی با اشاره به افزایش کیفیت قطعات و لوازم یدکی خودرو تولید داخل گفـت: ما هم نظارت‌ها را در تولید و هم در عرضه و ضمانت ادامه می‌دهیم تا به نوعی رضایت عمومی مردم حاصل شود و مطمئن شویم که هیچ کالای تقلبی و کالای قاچاق در سطح بازار عرضه نمی‌شود.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت با بیان اینکه کالا‌ها دارای ضمانت، کیفیت لازم و استاندارد هستند افزود: استاندارد‌های که با همکاری سازمان ملی استاندارد بعد از ۱۰ سال به روز رسانی شد.

برادران گفت: سابق بر این، اصلا عمده کالا‌های ما ضمانت کالایی نداشت هم اکنون حداقل ضمانت کالاها, ۹ ماه است و رضایت مندی مشتریان در مقایسه با سال‌های قبل هم افزایش داشته است.

وی افزود: امروز در این نمایشگاه شاهد رونمایی محصولات جدید توسط شرکت‌های دانش بنیان هستیم ضمن اینکه رقابتی هم در عرصه تولید هم در عرصه ضمانت کالا شکل گرفته است.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه هر کالایی یک شناسه رهگیری دارد و این شناسه مختص آن کالاست افزود: مردم در این صورت از اصل بودن کالای خریداری شده مطمئن می‌شوند.

برادران گفت: خریدار وقتی شناسه محصول را وارد می‌کند از مشخصات آن معطل می‌شود همچنین صورت حساب الکترونیکی که فروشندگان مجاز در هنگام خرید چه به صورت حضوری و چه به صورت مجازی عرضه می‌کنند این اطمینان خاطر را به مشتری از لحاظ اصل بودن کالا می‌هد.

معاون وزیر صمت افزود: خریداران از طریق کد رهگیری می‌توانند از سامانه‌ای که خرید می‌کنند ضمانتنامه دریافت کنند و این شناسه فروش، تبدیل به شناسنه ضمانت کالا شود که این باعث رشد این صنعت شده همچنین موجب شده تا خریداران کالا‌های دست دوم و با آلیاژ پایین را از نو تشخیص دهند.

برادران گفت: با توجه به اینکه ما توانسته ایم برخی از اقلام کالایی را به کشور‌های صنعتی جهان صادر کنیم، اما برخی‌ها به خاطر سوداگری، همان محصول را با کمترین کیفیت وارد می‌کنند که به مال و جان مردم ضربه می‌زند.

معاون وزیر صمت، نمایشگاه بین‌المللی خودرو را نتیجه طرح شفافیت کالا و شناسه‌گذاری دانست و افزود: در این نمایشگاه ضمانت و کیفیت کالا مد نظر قرار گرفته شده است و در یک سال اخیر توانستیم در حوزه شناسه کالا ۳۹۲ هزار قطعه یدکی خودرو را ساماندهی کنیم.

برادران با بیان اینکه این نمایشگاه، در مقایسه با سال گذشته رشد کمی و کیفی مناسبی داشته است افزود: در این نمایشگاه هزار و ۵۰ شرکت کننده حضور دارند که از این تعداد ۴۹۶ شرکت خارجی هستند و ۱۵ شرکت دانش بنیان هم حضور دارد.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: تعدادی از تولید کنندگانی که قبلا در قالب تولیدکنندگان غیر رسمی تولید می‌کردند با همیاری اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان قطعات یدکی خودرو به تولید کنندگان اصلی پیوستند.

برادران افزود: این نمایشگاه تلاش می‌کنند بازار را به سمت شفافیت و به سمت افزایش تولید کیفی سوقد دهد و باعث عمق بخشی به تولید داخل شود.

عصرخودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar