نمایشگاه بین‌المللی زنجیره تأمین صنایع لاستیک افتتاح شد

چهارشنبه 18 دی 98 ساعت 12:31
نمایشگاه بین‌المللی زنجیره تأمین صنایع لاستیک افتتاح شد

سومین نمایشگاه بین‌المللی زنجیره تأمین صنایع لاستیک دیروز (سه شنبه)‌ در مراسمی با حضور ۶۴ شرکت از پنج کشور در محل هتل المپیک تهران افتتاح و آغاز به کار کرد.

«مهدی صادقی نیارکی»‌ سرپرست معاونت صنایع وزارت صنعت، معدن وتجارت ضمن بازدید از نمایشگاه، در گفت وگو با تعدادی از تولیدکنندگان حاضر در این محل، با مسائل آنها آشنا شد.

شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه از کشورهای چین، کره جنوبی، ایتالیا، ترکیه و کانادا حاضر شده‌اند و تولیدات خود را ارائه کرده‌اند.

تولیدکنندگان تایر و تیوب با ۳۸ درصد بیشترین شرکت کنندگان در این نمایشگاه را تشکیل می‌دهند و علاوه بر آنها، واردکنندگان تایر و تیوب، تولیدکنندگان قطعات لاستیکی، تولیدکنندگان ماشین‌آلات، واردکنندگان ماشین‌آلات، تولیدکنندگان مواد اولیه، واردکنندگان مواد اولیه، مراکز پژوهشی و مهندسی، شرکت‌های فعال در عرصه بازیافت لاستیک، تولیدکنندگان روکش تایر، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و آزمایشگاه‌ها حضور دارند.

فرصت سه روزه برای این نمایشگاه اختصاص یافته که در فضایی به وسعت یکهزار و ۷۰۰ مترمربع از ۱۷ تا ۱۹ دیماه جاری از ساعت ۹ تا ۱۶ دایرست و در حاشیه آن هم ۶ نشست تخصصی در حوزه لاستیک خودرو برگزار خواهد شد.

جمع وزنی تولیدات هشت ماهه کارخانجات تایر کشور ۱۶۵ هزار و ۹۹۲ تن است که در مقایسه با مدت مشابه سال اخیر (۱۶۳ هزار و ۸۸۶ تن)، رشد ۱.۲۸ درصدی نشان می‌دهد.

امسال تا پایان آبان‌ماه ۱۱ میلیون و ۶۳۶ هزار و ۹۲۱ حلقه تایر سواری از طرف کارخانه‌های داخلی کشور تولید شد و این آمار در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

علاوه براین در مدت مزبور ۹۷۹ هزار و ۴۸۷ حلقه تایر وانتی در کشور تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش کاهش ۱۶ درصدی دارد.

همچنین تولید تایر باری و اتوبوسی در هشت ماهه امسال با کاهش ۲۴ درصدی در مقایسه با پارسال به رقم ۴۸۵ هزار و ۴۹ حلقه رسید.

ایرنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar