همه قطعات وارداتی خودرویی از سازمان استاندارد تأییدیه دارند

پنج شنبه 14 شهریور 98 ساعت 11:08
همه قطعات وارداتی خودرویی از سازمان استاندارد تأییدیه دارند

رئیس سازمان استاندارد گفت: همه قطعات وارداتی خودرویی از ما تأییدیه دارند.

نیره پیروز بخت در حاشیه شورای استاندارد استان اظهار کرد: اجباری بودن بازرسی آسانسورها تا زمانی که نصب می‌شوند، برای همه وجود دارد و چنانچه تأییدیه نداشته باشد پروانه برای ساختمان صادر نمی‌شود. در هنگام استفاده باید بازرسی دوره‌ای بر آسانسورها در دستگاه‌های اداری، ساختمان‌های اداری و تجاری انجام گیرد.

رئیس سازمان استاندارد اظهار کرد: در کشور آسانسورهایی را پلمپ کردیم؛ برای  کاربران و ایمنی مردم برای ما بسیار مهم و ضروری است.

پیروز بخت با ذکر این‌که استانداردهای اجباری برای تولیدات داخلی نزدیک به ۱۰۰۰ مورد است و نزدیک به ۱۷۵۰ ردیف برای کالاهای وارداتی است، اضافه کرد: البته رویکرد ما بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است  که استاندارد را به همه محصولات اشاعه بدهیم.

وی در ادامه با ذکر اینکه هم اکنون به  استانداردسازی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان ورود پیدا کردیم و در  آینده نزدیک به بحث مشاغل خانگی و روستایی طبق مصوبات ورود پیدا خواهیم کرد.

رئیس سازمان استاندارد بیان کرد: در خصوص محصولات دیگری در رابطه با گواهی اعضای انطباق ورود کرده‌ایم و در حال تأیید آن‌ها هستیم.

پیروزبخت با تأکید به اینکه در این سه‌ساله به ‌هیچ ‌وجه اجازه ورود این کالاها را به کشور ندادیم و ما بیش از ۲۰۰۰ بار بیش‌تر نمونه گرفتیم، گفت: ما هیچ شوخی‌ با ایمنی و سلامت برای واردات به خصوص مواد غذایی نداریم.

وی در مورد استانداردسازی قطعات خودرو  عنوان کرد: همه قطعاتی که وارد کشور می‌شود از ما تأییدیه دارند مگر اینکه از راه‌های دیگر و به‌ طور غیررسمی وارد شوند.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar