علت حذف رینگ آلومینیومی چیست؟

بروزرسانی در: شنبه 20 مهر 98 ساعت 11:45
علت حذف رینگ آلومینیومی چیست؟

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه ‌سازی گفت: قطعاتی که روی خودروها قرار می‌گیرد و به متقاضیان تحویل داده می‌شود استاندارد و کیفیت لازم را دارند.

این روزها خودروهای موجود در کف پارکینگ خودروسازان به یکی از بحث‌های هفتگی تبدیل شده است. خودروسازان چند وقت یک بار آخرین آمار از وضعیت و تعداد خودروهای انباشته شده به خاطر کمبود قطعه را اعلام می‌کنند. در این بین نگرانی‌هایی هم از بابت کیفیت قطعات استفاده شده در این خودروها وجود دارد که خریداران اطلاعات دقیقی از این مورد ندارند. یکی دیگر از نکاتی که در بین بعضی از محصولات تولید داخل به چشم می‌خورد، استفاده از رینگ فولادی به جای آلومینیومی است چون که همین محصولات پیش از این با رینگ آلومینیومی عرضه می‌شدند. در خصوص این موارد گفت‌و‌گویی با محمدرضا نجفی‌منش، رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی انجام گرفته که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

نجفی‌منش در مورد حذف رینگ آلومینیومی از بعضی محصولات گفت: علت عدم استفاده از رینگ آلومینیومی و استفاده از نمونه فولادی در محصولات داخلی دقیقاً معلوم نیست و باید جزئیات را از خودروسازان جویا شد. ولی از نظر تأمین و تولید مشکلی نداریم و تنها با گرانی آلومینیوم یعنی از کیلویی ۶ به ۳۶ هزار تومان رسیده است.

وی درباره وجود نگرانی‌ها در خصوص کیفیت قطعات خودروهای کف پارکینگ پس از عرضه به بازار گفت: اصولاً قطعه تا زمانی که از نظر کیفیت و استاندارد مشخصات لازم را نداشته باشد روی خودروهای سوار نمی‌شود. این را باید به مردم گفت که امکان ندارد روی خودروها قطعه نامناسب سوار شد. قطعاتی که روی خودروهای کف پارکینگ هم نصب می‌شود از کیفیت مناسبی برخوردار است ضمن این که گارانتی دارند. این نکته را هم باید گفت که طبق آمار منتشر شده، گروه سایپا ۲۵ هزار خودرو و ایران ‌خودرو هم در حدود ۵۰ هزار دستگاه کف پارکینگ دارد.

گسترش نیوز

طرح ساماندهی صنعت خودرو مسکوت ماند

بررسی تیراژ ماه به ماه خودروسازان در نیمسال ۹۸

پیشنهاد وزارت صنعت برای توقف تولید خودروهای قدیمی

جهت‌گیری شورای عالی استاندارد در توقف تولید خودروها

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "علت حذف رینگ آلومینیومی چیست؟"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
Charpeer
مهمان

اصلا رینگ الومینیومی اکراه داره

سینا
مهمان

لینگ الومینیومی اشرافی گرایی هست میخواییم چیکار؟