کمبود قطعه نداریم ولی وفور هم نیست

چهارشنبه 23 مرداد 98 ساعت 15:05
کمبود قطعه نداریم ولی وفور هم نیست

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو کرج در مورد کمبود لوازم یدکی خودرو گفت: نیازمند تعامل بیشتری بین گمرک و واردکنندگان هستیم.

سید احمد موسوی گفت: با ثبات قیمت ارز، بازار لوازم یدکی خودرو هم به ثبات رسیده است و حتی در مواردی کاهش قیمت هم داشته‌ایم البته این کاهش قیمت به معنی بازگشت به نرخ دوسال پیش نیست بلکه نسبت به زمان اوج افزایش قیمت کمی کاهش داشته‌ایم .

وی در مورد کمبود قطعات برای خودروهای خاص گفت: یکی از مشکلات ما عدم تعامل کافی بین گمرک و تجار است  که امیدواریم با همکاری گمرک راه ورود قطعات به کشور هموار شود، در وضعیتی که گروه‌های خودروسازی ما تحریم هستند تنها تأمین کننده قطعات تجار خصوصی هستند که امیدوارم همیاری‌های لازم برای تأمین نیاز انجام شود.

موسوی در ادامه افزود: هرچند کمبود قطعه نداریم ولی وفور هم نیست، مواد اولیه برای تولید کننده داخلی وجود ندارد اما هم اکنون حجم بالایی از قطعات در گمرک در انتظار ترخیص و ورود به بازار هستند که با ورود این قطعات نیاز بازار برطرف می‌شود‌.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو گفت: بعضاً شاهد هستیم خودروهای خارجی برای تأمین قطعه دچار مشکل می‌شوند که با ورود اجناس در گمرک مشکل این بخش از جامعه هم حل خواهد شد ولی نکته قابل تأمل این است که تجار در این شرایط ترجیح می‌دهند قطعات خودروهایی را وارد کنند که در سطح شهر بیشتر است برای مثال ترجیح می‌دهند قطعات پراید یا پژو را وارد کنند تا قطعات خودروی چینی‌.

وی در پایان در مورد خرید قطعات یدکی به مردم توصیه کرد: خریداران از مراکز خرید رسمی و معتبر اجناس خود را تهیه کنند تا دچار مشکل‌های آتی نشوند‌.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar