مشکل تأمین لاستیک خودروهای سنگین رفع شد

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
مشکل تأمین لاستیک خودروهای سنگین رفع شد

رییس انجمن صنفی صنعت تایر ایران از ثبت سفارش تایر خودروهای سنگین با ارز ۴۲۰۰ تومانی خبر داد و اعلام کرد که التهاب بازار در این بخش تا یک الی دو ماه آتی فروکش خواهد کرد و هم اکنون هم مشکلات مربوط به تأمین لاستیک مورد نیاز کامیون داران براساس قیمت رسمی تا اندازه زیادی کاهش یافته است.

محمدرضا گنجی رییس انجمن صنفی صنعت تایر ایران، در رابطه با جدیدترین شرایط عرضه انواع لاستیک در بازار و مسائلی که باعث نابسامانی در این بخش به خصوص در حوزه تایر خودروهای سنگین شده بود، اظهار کرد: در حال حاضر کارخانجات در حال تولید با ظرفیت ۱۰۰ درصدی هستند و تمامی محصولات تولید شده در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار می‌گیرد و بعد از طی مراحل مربوط در دست کامیون‌داران قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تجار مشغول ثبت سفارش هستند و واردات با ارز ۴۲۰۰ تومانی و با تعرفه پنج درصدی باعث خواهد شد تا التهابات بازار در طول یک تا دو ماه آینده کاهش یابد.

گنجی با اشاره به این که مشکلات مربوط به تأمین لاستیک مورد نیاز کامیون داران براساس قیمت رسمی، تا اندازه زیادی کاهش یافته است، گفت: تا پیش از این با مشکل تأمین لاستیک مورد نیاز کامیون داران با قیمت رسمی رو به رو بودیم ولی هم اکنون این مشکل برطرف شده و براساس قیمت رسمی، لاستیک در اختیار کامیون داران قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است که در پی به وجود آمدن این وضعیت اخیراً وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد جدیدی را ارائه کرد که در صورت اجرای آن اتحادیه‌ها و تعاونی‌های کامیون‌داران می‌توانند خود راسما نسبت به وارد کردن لاستیک‌های جدید اقدام کنند و عباس آخوندی این وعده را هم داد که دولت در این مسیر با تخصیص ارز لازم شرایط را برای کامیون داران تسهیل خواهد کرد.

رییس انجمن صنفی صنعت تایر ایران در مورد پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی هم، بیان کرد: به طور حتم اجرای این پیشنهاد می‌تواند به بهبود شرایط صنعت تایر و تسهیل امور کامیون‌داران کمک کند.

علاوه بر این به تازگی از طرف معاون اول ریاست جمهوری کاهش تعرفه واردات لاستیک خودروهای سنگین به گمرکات کشور ابلاغ شد و براساس آن تعرفه واردات لاستیک خودروهای سنگین باری و اتوبوسی به پنج درصد کاهش یافت تا شاهد کاهش ۲۱ درصدی تعرفه این این محصولات در بازار باشیم.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar