قطع همکاری خودروسازان خارجی می‌تواند به نفع ما تمام شود

چهارشنبه 16 مرداد 98 ساعت 15:10
قطع همکاری خودروسازان خارجی می‌تواند به نفع ما تمام شود

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به پایان همکاری کمپانی کیاموتورز با ایران و شرکت خودروسازی سایپا گفت: می‌توان گفت که رفتن شرکت‌ها و انجام نشدن واردات می‌تواند به نفع ما تمام شود. اکثر صنایع ما در حال تولید هستند.

محمدرضا منصوری در خصوص پایان همکاری کمپانی کیاموتورز با ایران و شرکت خودروسازی سایپا گفت: مشکل صنایع ما رفتن شرکت‌ها و یا انجان نشدن واردات نیست. حتی می‌توان گفت که رفتن شرکت‌ها و انجام نشدن واردات می‌تواند به نفع ما تمام شود. اکثر صنایع ما در حال تولید هستند. زمانی که شرکت‌های خارجی وجود دارشتند دلالان راحت‌تر می‌توانستند به اقتصاد ورود کرده و تولید رانت کنند.

این عضو کمیسیون صنع و معادن مجلس افزود: ما می‌توانیم از وضعیت تحریم فعلی، فرصت بسازیم. البته اگر شرکت‌ها به شکل سلامت وارد می‌شدند، به اقتصاد ما کمک کرده و شرایط اشتغال را هم فراهم می‌کردند. در واقع این وضعیت فراهم نبود. حتی در زمان پیش از تحریم، مافیایی وجود داشت که نمی‌گذاشت خودروسازی خارجی کار خود را انجام دهد و دست آخر تاوان آن را مردم می‌دادند.

نماینده مردم ساوه پایان همکاری کمپانی‌های خودروساز خارجی با ایران را بی‌خطر دانست و گفت: به نظر من با رفتن کمپانی‌هایی مانند رنو فرانسه، برلیانس چین یا حتی کیاموتورز هیچ اتفاقی نمی‌افتد. به زودی رشد اقتصاد داخلی ما آغاز خواهد شد. تولید بعضی از خودروهای ما با وجود تنوعات گوناگونی که برای آن قائل می‌شوند، هزینه‌بر و ناکارآمد است. در وضعیت فعلی، ما باید خودروهای داخلی‌مان مانند پژو یا سمند را با کیفیت بالاتر فعلاً تولید کنیم. تولید این خودروها در وضعیت فعلی حتی می‌تواند تا دو برابر افزایش پیدا کند. البته این به شرطی است که انحصار را از خودروسازی بگیریم و تولید بعضی قطعات که به عنوان گلوگاه عدم تولید خودرو عمل می‌کند را باز کنیم.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar