قلب تپنده ترانزیت خودروی ایران

سه شنبه 25 شهریور 99 ساعت 12:39
قلب تپنده ترانزیت خودروی ایران

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از تخلیه و بارگیری حجمی افزون بر ۲۰ هزار دستگاه خودرو طی نیمه نخست شهریورماه در بنادر و دریانوردی بندرلنگه خبر داد و گفت: این بندر به عنوان قلب تپنده ترانزیت خودروی ایران و چهار راه ترانزیت خودرو به کشورهای آسیای میانه مورد توجه است.

قاسم عسکری نسب با اشاره به ترانزیت  ۲۰هزار خودرو در نیمه نخست شهریورماه سال جاری اظهار کرد: با بازگشایی مرزهای کشورهای آسیای میانه و الکترونیکی شدن مرزهای اقلیم کردستان عراق، ترانزیت خودرو در این بندر شتاب گرفته است.

عسکری نسب یادآوری کرد: ۲۰ هزار دستگاه خودرو طی نیمه اول شهریورماه امسال در بنادر و دریانوردی بندرلنگه تخلیه و بارگیری شد که این امر مبین این موضوع است که بندرلنگه بعنوان کانونی امن برای ترابری دریایی و زمینی این کالا به کشور های آسیای میانه محسوب می شود.

وی افزود: تلاشهای کلیه ارگانهای همکار و کارگزاران بخش خصوصی جایگاه نخست از حیث عملیات ترانزیت خودرو را در بین  دیگر  بنادر ایران به خود اختصاص داده است.

این مقام مسئول با ذکر اینکه به طور میانگین روزانه ۲ هزار دستگاه خودرو از ۱۷ فروند شناور لندینگ کرافت و باری کوچک (دوبه) و یک فروند کشتی رو- رو در این بندر تخلیه می شود تصریح کرد:  همین امر موجب شده بندر لنگه روزانه پذیرای نزدیک به ۲۰۰ دستگاه تریلر سواری کش و ۱۵۰ دستگاه کامیون جهت حمل این خودروهای ترانزیتی به کشورهای آسیای میانه باشد.

به گفته عسکری نسب استفاده از توان فنی ۲۳ شرکت کارگزار ترانزیتی، بهره گیری از موقعیت جغرافیایی و راهبردی و نیز ایجاد زیر ساخت ها و رو ساخت های لازم در این بندر، بستری مناسب را فراهم نموده تا به ازای هر سرمایه گذاری در این حوزه ، با ایجاد اشتغال ، معیشت ۳۰ تا ۳۵ خانوار تامین شود.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar