قیمت برخی از خودروهای داخلی در بازار / ۱۹ مرداد ۱۴۰۱

چهارشنبه 19 مرداد 01 ساعت 16:39
قیمت برخی از خودروهای داخلی در بازار / 19 مرداد 1401

مدت‌هاست بازار خودروی تهران در رکود به سر می‌برد. قیمت‌های اعلامی از سوی فروشندگان همچنان بالا و در بخش خودروهای خارجی به حدی بالاست که در عمل هیچ خریداری مراجعه نمی‌کند و توان خریدی وجود ندارد.

اینها بخشی از درد و دل نمایشگاه‌داران خودروی تهران است.

«اسد کرمی» نایب رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران می‌گوید: انتظار می‌رفت تداوم ثبت‌نام‌ها کمی از این رکود بکاهد، اما بی کیفیت بودن خودروهای داخلی سبب شده تا تاثیری در بازار شاهد نباشیم و در قیمت‌ خودرو همچنان روی همان پاشنه بچرخد.

وی بیان داشت: هرچند اعلام برداشته شدن محدودیت‌های وارداتی در ابتدا تحرکاتی در بازار ایجاد و مردم را به تعدیل قیمت‌ها امیدوار کرد، اما تا امروز در عمل خبری از واردات نیست و فعالان بازار دل به آن نبسته‌اند.

این مقام صنفی خاطرنشان کرد: ‌هر از گاهی اعلام مطالبی از سوی مسوولان یا برخی اخبار، بر کاهشی شدن قیمت‌ها تاثیرگذار شده، اما دوباره شاهد سیر صعودی قیمت‌ها بودیم.

بر اساس این گزارش، امروز در دسته خودروهای پرطرف‌دار و نسبتاً ارزان بازار، قیمت پراید ۱۱۱ مدل ۹۹ صفرکیلومتر در بازار بین ۱۹۵ تا ۲۰۰ میلیون تومان، هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ حدود ۳۰۰ میلیون تومان و کوئیک معمولی بین ۱۹۹ تا ۲۰۱ میلیون تومان، کوییک R بین ۲۰۵ تا ۲۱۰ میلیون تومان بود.

با این حال خودرویی نظیر پژو ۲۰۷ اتوماتیک (MC) در فضای مجازی و سایت‌های خودرویی تا ۶۳۰ میلیون تومان هم قیمت خورد ولی هم اکنون در محدوده ۵۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود. پارس ال-ایکس هم در حدوده ۳۷۰ میلیون تومان قابل معامله است.

هایما اس۷ در بازار امروز بین ۹۷۰ تا ۹۸۰ میلیون تومان قیمتگذاری می شود. دنا پلاس توربو اتوماتیک در محدوده ۵۱۰ میلیون تومان ، تارا اتوماتیک حدود ۵۸۵ میلیون تومان و نسخه دنده ای آن ۴۴۰ میلیون تومان در بازار قیمت دارد.

«کورش طواحن» نمایشگاه‌دار و فعال بازار خودروهای خارجی نیز گفت: بازار همچون ماه‌های گذشته در رکود کامل است و اتفاق خاصی را شاهد نبوده است.

وی اظهار داشت: این روزها همه به نوعی منتظر به ثمر نشستن برجام هستند تا شاید شوکی به بازار وارد شود، اما معتقدم برجام به‌تنهایی نمی‌تواند کارگشا باشد.

 

این فعال خودرویی تصریح کرد:‌ این روزها به‌جز افرادی که نیازمند پول هستند، فروشنده‌ای در بازار وجود ندارد و به دلیل رکود بازار، خریداران قدرت چانه‌زنی خوبی دارند؛ هرچند قیمت‌ها به‌شدت غیرواقعی و بالا است.

طواحن با اشاره به طرح وزارت صمت برای واردات خودروهای اقتصادی و کمتر از ۱۰ هزار دلاری، تاکید کرد: خودروهای اندکی در جهان وجود دارد که در این بازه قیمتی تولید شوند و شاید تنها بتوان چنین خودروهایی را در هند یافت.

وی ادامه داد: با این حال اگر سیاست وزارتخانه بر این باشد، واردکنندگان جست‌وجو و تلاش خود برای یافتن و واردات چنین خودروهایی را انجام خواهند داد.

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar