لازم است پرداخت دوره بازپرداخت مطالبات قطعه سازان کاهش یابد

یکشنبه 9 تیر 98 ساعت 11:41
لازم است پرداخت دوره بازپرداخت مطالبات قطعه سازان کاهش یابد

رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور گفت: حجم مطالبات قطعه سازان از خودروسازان به بیش از ۲۰ میلیارد تومان رسیده که با چالش نقدینگی که هم اکنون قطعه سازان با آن رو به رو هستند، لازم است پرداخت دوره بازپرداخت مطالبات قطعه سازان کاهش یابد.

محمدرضا نجفی منش با ذکر این مطلب افزود: کمبود نقدینگی هم اکنون به چالش جدی قطعه سازان تبدیل شده و این در حالیست که هیچ مبلغی از تسهیلات ارزی پیش بینی شده هم به قطعه سازان پرداخت نشده تا در وضعیتی که پرداخت مطالبات طولانی شده، این مبالغ بتواند کمک حال قطعه سازان باشد.

وی ادامه داد: این عمل موجب شده تا در نبود نقدینگی، قطعه سازان نتوانند به تأمین قطعات مورد نیاز خطوط تولید خودروسازان بپردازند که حجم انبوه خودروهای تجاری نشده و در کف کارخانه  خودروسازان گواهی بر این ادعا است.

این فعال صنعت قطعه با ذکر این که در این وضعیت پیشنهاد می‌شود که دوره بازپرداخت مطالبات قطعه سازان به یک ماه کاهش یابد و تصریح کرد: چالش نقدینگی قطعه سازان در حالیست که از چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات ریالی پیش بینی شده هم تنها ۳۸۵۰ میلیارد ریال پرداخت شده که این رقم تنها در حدود دو پنجم مطالبات قطعه سازان است.

نجفی منش یادآور شد: قطعه‌سازان هم دارای هزینه‌های دیگر مانند معوقات بانکی، بدهی به پیمانکاران زیرمجموعه خود و غیره هستند که بخشی از تسهیلات دریافتی صرف این دست از هزینه‌ها شده و باقی آن هم صرف خرید قطعه و مواد اولیه تهیه شده و چنانچه مطالبات باقی‌مانده از طرف خودروسازان به قطعه‌سازان پرداخت نشود، مشکلات عدیده‌ای در تهیه مواد اولیه ایجاد خواهد شد؛ چون که مواد اولیه مورد نیاز قطعه‌سازان هم رو به اتمام است.

عصر خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar